پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

طراحی لوگو

آیا تا به حال یک کسب‌وکار با برند شناخته‌شده را دیده‌اید که لوگو نداشته باشد؟ صد در صد  پاسختان به این پرسش منفی است. لوگوی شما، چیزی است که مشتریانتان، شما را با آن به خاطر می‌آورند. تفاوتی ندارد که برندی کوچک و تازه‌کار باشید یا یک کسب‌وکار  رو به رشد؛ در هر شرایطی، شما به یک لوگو نیاز  خواهید داشت تا با آن، در  حافظه تصویری کاربرانتان ماندگار شوید. اما لوگو چیست؟ چگونه باید طراحی لوگو انجام بدهیم و قیمت طراحی لوگو چقدر است؟ پاسخ این پرسش‌ها را در ادامه بخوانید.

لوگو چیست؟

لوگو، به یک نماد یا نشانه، متشکل از تصویر، علامت یا نوشته گفته می‌شود که سمبل و چهره کسب‌وکار به شمار می‌رود. به عبارت دیگر، لوگو، علامت تجاری سازمان شماست. برای مثال، از شما می‌خواهیم لحظه‌ای به نام‌های کوکاکولا، نایک یا اپل فکر کنید. اولین چیزی که با شنیدن نام این بیزینس‌ها به ذهنتان می‌آید، همان لوگوی آن‌هاست.

اهمیت طراحی لوگو برای کسب‌وکار

مدیریت کسب‌وکار با کاربران را می‌توانیم به یک قرار عاشقانه تشبیه کنیم. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، همواره در تلاش هستید که مشتریان مناسب را به سمت خودتان جذب کرده و کاری کنید که آن‌ها شیفته برندتان شوند. در این میان، لوگوی کسب‌وکار شما، نقش تصویر پروفایل را برایتان ایفا خواهد کرد، بنابراین باید طوری طراحی شود که در نگاه اول، توجه‌ها را به خود جلب کند و افراد با دیدن آن، علاقمند شوند که بیشتر در مورد شما بدانند.

لوگوی شما روی وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت و بسته‌بندی‌های شما حک خواهد شد و سهم چشمگیری در هویت برند شما خواهد داشت. توصیه می‌کنیم لوگو را جدی بگیرید و با طراحی یک لوگوی تاثیرگذار و حرفه‌ای، تصویر خودتان را در ذهن مشتری ماندگار کنید.

در طراحی یک لوگوی حرفه‌ای چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

روی هر سمبل یا تصویری، نمی‌شود اسم لوگو گذاشت. طراحی لوگو، قوانین و اصول مخصوص خودش را دارد که در ادامه، به آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱) سادگی

سادگی چیزی است که کمک می‌کند یک لوگو با چالش گذر زمان مقابله کند و همواره جا برای کار داشته باشد. برای نمونه، لوگوی کمپانی نایک را مثال می‌زنیم. یک علامت تیک‌مانند و همین. ساده‌تر از این هم می‌شود؟

برای حفظ عنصر سادگی در برند، باید در انتخاب تایپوگرافی، رنگ‌ها و فاکتورهای گرافیکی، هوشمندانه عمل کرد و همچنین از اهمیت فضای خالی غافل نشد.

۲) اصالت

بیایید با هم به لوگوی استارباکس و اپل فکر کنیم. یکی از دلایل به‌یادماندنی بودن برندهای ذکر شده، این است که نوآورانه، متفاوت و منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند.

طراحی یک لوگوی با اصالت، مستلزم یک مفهوم طراحی با اصالت است. این یک طراح گرافیک کارکشته است که می‌تواند اهداف کسب‌وکار شما را در برندتان نمایان سازد و با در نظر گرفتن تمامی جوانب تجاری شما، نمادی اصیل برایتان بسازد.

۳) تطبیق‌پذیری

فشار کاری زیادی روی لوگوی شما وجود دارد. این لوگو است که باید روی تمامی محصولات، تابلوهای فروشگاه‌ها و تبلیغات فضای آنلاین و آفلاین‌تان جا بگیرد و  نقش پررنگش را به عنوان نشان کسب‌وکار، به‌درستی بازی کند.

با این وصف، لوگو زمانی خواهد توانست از بار مسئولیت‌هایش به خوبی بربیاید که تطبیق‌پذیر و منعطف باشد، به‌صورتی‌که در هر مکان و بستری، امکان درج و پیاده‌سازی آن وجود داشته باشد.

فوت‌وفن تشخیص یک لوگوی تطبیق‌پذیر این است که در رنگ‌ها، پس‌زمینه‌ها و ابعاد گوناگون، هویت خودش را از دست ندهد.

۴) مقیاس‌پذیری

لوگویی که به عنوان تبلیغ روی یک خودکار کوچک درج می‌کنید، باید به‌اندازه‌ای مقیاس‌پذیر باشد که روی یک بیلبورد عظیم شهری نیز  بدون هیچ مشکلی پیاده‌سازی شود.

حواستان باشد که اگر لوگوی تجاری شما، بیش از حد معمول جزئیات داشته باشد، افزایش یا کاهش دادن مقیاس آن، دشوارتر خواهد شد.

یک طراح حرفه‌ای، لوگوی شما را در فرمت وکتور  ایجاد می‌کند تا در صورت بزرگنمایی، وضوح خودش را حفظ کند.

۵) تعادل و تناسب

چشم انسان‌، طرح‌های متعادل را زیبا می‌بیند. بهتر است مولفه‌های بصری کارشده در لوگو، به صورت موزون و متناسب در  آن پخش شده باشد تا تصویری یکپارچه را شکل دهد.

بهتر است اشاره کنیم منظور ما از تعادل، این نیست که لوگو حتما ظاهری متقارن داشته باشد؛ حتی نمادهای غیرمتقارن نیز  به شرطی که از زیر دست یک طراح حرفه‌ای بیرون آمده باشند، می‌توانند توازن و تناسب چشم‌نوازی را به تصویر بکشند.

۶) نداشتن محدودیت زمانی

تقریبا همه افرادی که کسب‌وکار جدیدی را آغاز می‌کنند، آرزوهای دور و درازی برای آن دارند و مشتاق هستند تا آن‌ را برای دهه‌ها زنده نگه دارند. با این توصیف، لوگویی که برای کسب‌وکار طراحی می‌شود باید از محدودیت‌های زمانی و مکانی فارغ باشد تا بتواند هم‌زمان با رشد و توسعه کسب‌وکار، کماکان، نماینده شایسته اهداف و آرمان‌های بیزینس باقی بماند.

ما راهکار تشخیص یک لوگوی جاودانه را برایتان می‌گوییم: تصور کنید ۵ یا ۱۰ سال گذشته و شما می‌خواهید فلسفه پشت لوگویتان را برای فرد دیگری توضیح بدهید؛ آیا در آن زمان، سخنانتان برای او موجه و ملموس خواهد بود؟

انواع طراحی لوگو

لوگوها را از  جنبه‌های مختلف می‌توان به دسته‌های گوناگونی تقسیم‌بندی کرد. ما در این مقاله، مرسوم‌ترین نوع لوگوها را برایتان معرفی می‌کنیم.

  • مونوگرام

منظور از مونوگرام، استفاده از حرف در لوگو است. از جمله این لوگوها می‌توانیم به CNN یا HBO اشاره کنیم.

  • نماد تصویری

لوگوی فایرفاکس، نایک و اپل، همگی از نوع نمادهای تصویری هستند. نمادهای تصویری از محدودیت‌ها و موانع زمانی عبور کرده‌اند، بنابراین، چنانچه هدف فعالیت در فضای بین‌المللی را در سر می‌پرورانید، توصیه می‌کنیم سراغ نمادهای تصویری بروید.

  • نشانه

قرار دادن متن داخل نماد تصویری، لوگوی خاصی را می‌سازد که به شرکت کمک می‌کند تا برند بازار شود. نمونه مشهورترین شرکتی که از لوگوی نشانه استفاده می کند، استارباکس است.

  • لوگوتایپ

لوگوتایپ‌ها، خود اسم کمپانی را به طرزی هنرمندانه به تصویر می‌کشند تا امکان شناخته‌شدن بیشتر آن فراهم شود. بهترین گزینه‌ها برای استفاده از لوگوتایپ، شرکت‌های کوچک و متوسط هستند.

  • ترکیبی

این لوگوها هم نام کمپانی و هم بخش گرافیکی را شامل می‌شوند. لوگوی شرکت پپسی، نمونه‌ای از یک لوگوی ترکیبی به شمار می‌آید.

قیمت طراحی لوگو

بازه قیمتی دقیقی برای طراحی لوگو نمی‌توان گزارش داد. عوامل متعددی در برآورد هزینه طراحی لوگو تاثیر دارند؛ نوع لوگو، شیوه طراحی، میزان زمان و خلاقیت به‌کاررفته، تعاریف و مفاهیم پشت طرح لوگو، تجربه طراح و بسیاری موارد دیگر، دست به دست هم می‌دهند و در نهایت، قیمت لوگو ارزیابی می‌شود.

اگر تازه‌کار هستید  و بودجه‌ای که در اختیار دارید محدود است، احتمالا طرح‌های آماده با هزینه اندک پاسخگوی نیاز شما خواهند بود؛ اما چنانچه  توسعه روزافزون کسب‌وکارتان را هدف قرار داده‌اید، بهتر است بودجه بیشتری را به این کار اختصاص داده و سراغ طراحان حرفه‌ای و خلاق‌ بروید.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©