پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

استاندارد قالب سازی

امروز میخواهیم به بررسی فنر قالب بپردازیم. یکی از وسائلی که در صنعت کاربرد زیادی دارد. سپس به بررسی سنبه و انواع آن می پردازیم . در نهایت نیز به پران گرمکار می پردازیم.

کاربرد فنر قالب در صنعت تزریق پلاستیک

در صنعت تزریق پلاستیک که بخش بزرگی از صنعت است از ابزارها و دستگاه های مختلفی استفاده می شود. یکی از ابزارهای مهم در تزریق پلاستیک، قالب است. مواد اولیه که معمولا شیمیایی هستند، بین قالب ها تزریق می شود و بعد از تزریق و پرس، به وسیله ی آب این مواد خنک می شود. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در کنار تولید قطعه،بخار و گاز نیز تولید می شود. این گاز و بخار باید از دستگاه و قالب خارج شود که برای این کار از سوپاپ قالب استفاده می شود. در واقع سوپاپ حکم اگزوز را دارد و وظیفه آن خارج نمودن بخار و گاز است.استاندارد قالب سازی

معرفی سیستم پران و نقش آن در قالب تزریق پلاستیک

سیستم پران، بخشی از قالب تزریق پلاستیک را تشکیل می­دهد که وظیفه آن، جدا کردن قطعه سرد شده از روی سنبه قالب و خارج کردن آن قطعه از قالب می­باشد و معمولاً از فولاد با کیفیت بالا ساخته می شود. در مرحله اول، پس از باز شدن کامل قالب، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک به پشت صفحه پران فشار وارد آورده و صفحه پران را به سمت جلو حرکت می­دهد. پین­های راهنمای صفحه پران نیز وظیفه راهنمایی این حرکت را بر عهده دارند.

در مرحله دوم، میله های پران که کونیک آنها بین دو صفحه پران و ساپورت پران قفل شده است، به سمت جلو حرکت کرده و قطعه را از قالب خارج می­کنند. و نهایتاً در مرحله آخر، پس از خروج قطعه، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک به عقب حرکت کرده و فنر هایی که دور پین­های راهنمای صفحه پران قرار دارند، صفحه پران را به عقب حرکت می­دهند و پس از بسته شده قالب، صفحه پران دقیقا در محل اولیه خود قرار می­گیرد.

سنبه مهمترین و دقیق ترین ابزار قالب سازی

می توان گفت که سنبه یکی از مهمترین و دقیق ترین ابزاری است که در تشکیل قالب موثر می باشد. برای نشانه زنی روی کار از سنبه استفاده می کنند که با توجه به شکل آنها کاربرد های متنوعی دارند، برای مثال سنبه ای به شکل میله وجود دارد که برای خارج کردن میله ها از درون سوراخ مورد استفاده قرار می گیرد. انجام کار سنبه زنی با ضربه های چکش همراه است، به همین دلیل باید جنس سنبه ها را طوری در نظر گرفت که مقاومت و سختی قابل قبولی در مقابل ضربه داشته باشند و همچنین باید مغزی یا داخل آنها نرم باشد تا باعث شکستگی سنبه نشود.

این ابزار در واقع یکی از اصلی ترین قسمت های قالب سنبه زنی می باشد که از جنس فولاد ساخته می شود. برای اینکه بتوان آن را از طریق سنبه گیر در جای خود گذاشت قسمت بالایی این محصول را از جنس یخ یا پله درست می کنند همچنین این محصول بعد از ساخته شدن، به وسیله حرارت دیدن، آبکاری می شود زیرا بعد از انجام این عملیات این وسیله سخت تر شده و در مقابل سایش، مقاومت بیشتری پیدا می کند با این حال گذر زمان و استفاده مداوم از آن، موجب از دست رفتن تیزی و کند شدنش می شود که بعد از آن به وسیله ماشین های صنعتی مثل سنگ، این مشکل حل شده و تیزی به حالت اول باز گردانده می شود اما خب باید گفت که همه مراحل ماشینکاری روی سنبه انجام نخواهد گرفت.

شکل ظاهری سنبه

قسمت انتهایی سطح سنبه، به شکل آج دار درست می شود تا امکان مهار آن در دست، به سهولت فراهم گردد و به منظور راحت تر نیرو وارد کردن چکش به ته سنبه، سطح مقطع های آن را قوس دار می سازند تا نیروی لازمه در وسط و مرکز مقطع متمرکز شود. با توجه به میزان و فشار ضرباتی که بر این ابزار وارد می آید، آن ها زاویه نوک متفاوتی دارند به این شکل که از قسمت مخروطی سرشان زاویه گوه ای تشکیل شده و هر میزان این زاویه بزرگتر باشد، در مقابل ضربه هم استحکام و مقاومت بالاتری دارد.

سنبه

سنبه در اصطلاح نر هم نام دارد. جنس اکثر سنبه ها از فولاد است و به دلیل اینکه خیلی راحت بتوانند سنبه را با سنبه گیر بلند کنند جنس سرآنها از یخ یا پله می باشد. پس از ساخت این محصول عملیات حرارت دیدن ، ابکاری روی سنبه ها انجام می شود تا وسیله سخت تر و مقاوم تر شود و در مقابل سایش استحکام بیشتری داشته باشد، اما باز هم در طول استفاده از سنبه تغییراتی مانند از دست دادن تیزی و کند شدن آن ایجاد می شود که می توان آن را با ماشین های صنعتی مثل سنگ حل کرد و دوباره تیزی به سنبه بر می گردد.

قطعات استاندارد قالب سازی سنبه و فنر قالب

کاربرد پران گرمکار در قالب تزریق پلاستیک

میل پران با یک انطباق لغزشی مناسب در داخل سوراخ مربوط به صفحه قالب نصب می شود، بطوریکه مواد پلاستیکی در سوراخ میل پران نفوذ نکند. همچنین انتهای میل پران در صفحه ی نگهدارنده باید از یک حرکت عرضی بر خوردار باشد که بتواند در سوراخ صفحه قالب منطبق شود. سیستم پران، بخشی از قالب تزریق پلاستیک می باشد که وظیفه آن، جدا کردن قطعه سرد شده و خارج کردن آن از قالب است. پران ها معمولا از فولاد با کیفیت بالا ساخته می گردند.

حال برای درسافت این موارد و مشاهده دیگر موارد و لوازم مشابه، می توانید به وب سایت formoborsh.com سری بزنید و از محصولات آنها دیدن کنید.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©