سئوسیگ

چطور پیج اینستاگرام را سئو کنیم ؟ ، نحوه سئو در اینستاگرام چگونه است ؟

پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

سئو اینستاگرام

نحوه سئو کردن پیج و مطالب در اینستاگرام چگونه است ؟

چطور مطالب در اینستاگرام را بالا ببریم ؟

آیا میدانید اگر مطالب پیج بازدید بالایی بگیرند ،کسب و کار شما متحول میشود ؟

جالب است بدانید که نیمی از مشاغل موجود در اینستاگرام حتی وب سایت ندارند ! اما حتی اگر یک وب سایت عالی نیز داشته باشید ، بازهم اینستاگرام ارزش آن را دارد که برایش سرمایه گذاری کنید .

سئو اینستاگرام دو معنی دارد: یکی سئو اینستاگرام در گوگل و دیگری یعنی بهینه سازی پیج اینستاگرام.

هدف مورد اول ارتقای رتبه پیج اینستاگرام در گوگل است و مورد دوم مربوط می شود به بهینه سازی پیج یا پروفایل برای بیشتر دیده شده پست ها و افزایش فالوور.

https://www.aparat.com/v/Rqjud

۱- اکانت خود را تجاری کنید . پروفایل تجاری اینستاگرام دارای امکاناتی از جمله Insights و تبلیغات اینستا است که می توانند برای تحلیل داده ها و تعاملات تان با مخاطب بسیار مفید باشند . علاوه بر این شما می توانید دکمه عملیاتی را به پروفایل تان اضافه کنید و یا ساعت و لوکیشن خاصی را برای نمایش اکانت تجاری خود تنظیم کنید تا مجبور باشید تمام روز اکانت خود را چک کنید .

۲- از نام کاربری ساده و قابل تشخیص استفاده کنید . برای پروفایل تان از نام کاربری ساده و قابل تشخیص استفاده کنید تا افراد بتوانند آن را به راحتی پیدا کنند .یادتان باشد که اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد!

در حالت ایده آل بهتر است نام تجاری خودتان را استفاده کنید .اما ممکن است نام تجاری شما قبلا گرفته شده باشد . دراینصورت می توانید پسوندهایی به آن اضافه کنید . برای تغییر نام اینستاگرام خود به بخش Edit Profile بروید و فیلد نام را تغییر دهید.

۳- از تصویری  استفاده کنید که منعکس کننده کسب و کارتان باشد . تصویر پروفایل شما باید شما را به مخاطبانتان معرفی کند . می توانید از یک نشان تجاری (لوگو) استفاده کنید که فورا قابل تشخیص باشد .اگر یک اینفلونسر ، وبلاگ نویس یا کارآفرین هستید ، یک تصویرباکیفیت از خودتان انتخاب کنید که با فعالیت شما در ارتباط باشد .

۴- یک بیو (Bio) خاص و حاوی اطلاعات بنویسید . بعد از تصویر و نام کاربری ، بیو شما مورد بعدی است که مورد توجه کاربران قرار می گیرد.در قسمت بیو شما فقط ۱۵۰ کاراکتر در اختیار دارید پس از آن عاقلانه استفاده کنید ! نکته مهم درباره نوشتن بیو خوب این است که بیو نباید درباره کسب و کارتان باشد . بلکه باید درباره کارهایی که شما برای مشتریانتان انجام می دهید باشد.

۵- در Bio از یک دکمه عملیاتی (CTA) متقاعد کننده استفاده کنید . یک دکمه عملیاتی ( CTA ) باید بازدیدکننده را به فعالیتی که مورد نظر شما است ترغیب کرده و او را به یک خریدار تبدیل نماید .

عباراتی مانند ” همین حالا با ما تماس بگیرید” یا ” برای عضویت رایگان اینجا را کلیک کنید” نمونه هایی از این اکشن هستند .اگر مطمئن نیستید که چه چیزی در CTA قرار دهید ،فعالیتی را درنظر بگیرید که کاربر را به خرید یا استفاده از محصولتان نزدیک کند .

اگر محصول گران قیمتی دارید ،احتمالا افراد می خواهند قبل از خرید اطلاعات بیشتری کسب کنند . شما می توانید از آنها بخواهید آدرس ایمیلشان را برایتان ثبت کنند تا شما کاتالوگ رایگان محصول را برایشان بفرستید .بدین ترتیب مخاطبانتان اطلاعات بیشتری بدست می آورند و شما نیز از طریق ایمیل ،بازاریابی کرده اید .

۶- برای نمایش محتوا و پیشنهادات خود از هایلایت استوری استفاده کنید . هایلایت استوری به قابلیتی گفته می شود که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا با آن بتوانید استوری های خود را روی پروفایل نگه دارید تا بعد از گذشت ۲۴ ساعت، همچنان روی حساب کاربری تان باقی بماند. درحقیقت شما از هایلات برای تبلیغ ، آموزش و درگیر کردن کاربرانتان استفاده می کنید (دقیقا مانند صفحات وب سایت تان ) .

  • از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.
  • از تصاویر با وضعیت ها و ژست های نامناسب استفاده نکنید.
  • از تصاویر مناسب و مرتبط با کسب و کارتان و با یک ژست ساده استفاده کنید.

برای انتخاب تصویر پروفایل، از لوگو برند خود استفاده کنید نام (Name) حداکثر کاراکتر مجاز برای انتخاب نام ۳۰ کاراکتر است. نام پیج شما اصولاً باید همان نام برندتان باشد و به شکلی انتخاب شود که راحت خوانده، نوشته و به خاطر سپرده شود تا توسط کاربران راحت تر پیدا شود. از طرفی عنوان تگ اینستاگرام شما با استفاده از اطلاعات پروفایلتان به صورت اتوماتیک ایجاد می شود و مشابه زیر است:

My name (@ username). Instagram images and videos

بنابراین، باید مهمترین کلمه کلیدی کسب و کار خود را در نامی که برای پروفایل اینستاگرامتان انتخاب می کنید (Name) قرار دهید. به عبارتی دیگر بجای اینکه تنها نام برند استفاده شود، قبل از آن از کلمات کلیدی مرتبط به صورت خلاصه و نه بیش از حد استفاده شود. مثلاً بجای نام «احمد» از نام «چای احمد» استفاده شود.

برای تغییر نام اینستاگرام خود باید به بخش Edit Profile بروید و گزینه Name را تغییر دهید. نام کاربری (Username) توجه داشته باشید که نام صفحه با نام کاربری (ID صفحه) همخوانی داشته باشد. سعی کنید نام کاربری همه شبکه‌های اجتماعی خود را همانند نام برند در بیاورید.

با استفاده از سایت knowem.com می‌توانید یک نام کاربری یکسان در شبکه‌های اجتماعی انتخاب کنید. دقت کنید که برای پروفایلتان از نام کاربری ساده و قابل تشخیص استفاده کنید تا افراد بتوانند آن را به راحتی جستجو کنند. البته در اینجا نیز بهتر است از نام برند خود استفاده کنید.

اما ممکن است، نام برند شما قبلاً انتخاب شده باشد. در اینصورت می توانید پیشوند یا پسوندهایی به آن اضافه کنید و یا اینکه با مبلغی پول نام مورد نظر خود را از صاحب فعلی آن خریداری کنید.

وبسایت (Website)

حتماً آدرس قابل دسترسی سایت برند خود را وارد کنید و مطمئن شوید که آدرس سایت شما به درستی وارد شده باشد.

تجاری کردن اکانت اینستاگرام

اولین بار در سال ۲۰۱۶ اینستاگرام از اکانت Business خود رونمایی کرد. این قابلیت در بهبود بازاریابی به وسیله اینستاگرام تحول عظیمی ایجاد کرد.

داشتن یک پروفایل تجاری ضروری است، زیرا به شما کمک می کند معتبر به نظر برسید.

پروفایل تجاری دارای امکانات بسیار کاربردی نظیر: ابزار آنالیز پست ها و مخاطبین (Insights)، تبلیغات در اینستاگرام، امکان قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام، اضافه کردن دکمه های عملیاتی مختلف (همچون دکمه تماس) جهت نمایش در پیج و تعیین دسته بندی کسب و کار است.

دقت داشته باشید که چنین قابلیت هایی تنها در اکانت تجاری اینستاگرام موجود است و نه در اکانت های شخصی. البته تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری ساده و رایگان است. با ایجاد اکانت تجاری و با اضافه کردن این قابلیت ها به پیج خود معتبرتر و حرفه ای تر خواهید شد.

قرار دادن وضعیت پروفایل در حالت عمومی (Public)

پروفایل های اینستاگرام به شکل پیش فرض روی حالت عمومی تنظیم شده اند، یعنی همه افراد می توانند به پروفایل و همه پست های شما دسترسی داشته باشند. وضعیت پروفایل شما نیز باید اینگونه باشد. برای اطمینان از این موضوع وارد بخش setting اینستاگرام شوید، سپس روی گزینه Privacy کلیک کرده و مطمئن شوید که گزینه Account Privacy روی حالت Public تنظیم شده باشد.

قرار دادن اعلان ها (Notifications)

در وضعیت روشن بسیاری از کاربران انتظار دارند که به سؤالاتشان در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود. در نتیجه، شما باید بتوانید به موقع و در کوتاه ترین زمان پاسخ گوی آنها باشید.

بنابراین، وضعیت اعلان های خود را در حالت فعال قرار دهید. در تولید محتوا برای کاربرانتان نکات زیر را در نظر بگیرید:

آنها چه نوع تصاویری را بیشتر دوست دارند؟

چگونه می توان توجه آنها را جلب کرد؟

چگونه می توان اعتماد آنها را به دست آورد؟

قبلاً در اینستاگرام با محدودیت سایز برای پست عکس مواجه بودیم و اینستاگرام اجازه آپلود عکس هایی را می داد که مربعی شکل بودند و طول و عرض عکس ها با هم برابر بود.

اما اکنون این محدودیت از بین رفته و امکان آپلود عکس در ابعاد افقی و عمودی با سایزهای متنوع فراهم شده است.

اینستاگرام در حال حاضر برای عکس ها ۳ سایز دارد:

سایز مربعی، سایز افقی (Landscape)، سایز عمودی (Portrait)

اندازه ایده آل تصاویر برای به اشتراک گذاری در فرمت های مختلف:

نوع پست نسبت سایز پست

  • تصویر مربعی ۱:۱ ۱۰۸۰px × ۱۰۸۰px
  • تصویر افقی ۱٫۹۱:۱ ۱۰۸۰px × ۶۰۸px
  • تصویر عمودی ۴:۵ ۱۰۸۰px × ۱۳۵۰px

دقت کنید که اگر اندازه تصویری مطابق با معیارهای اینستاگرام نباشد، اینستاگرام اندازه را تغییر می دهد که این کار بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد.

مثلاً اگر تصویری بزرگ تر از سایز ۱۰۸۰px × ۱۰۸۰px باشد، اینستاگرام برای نمایش به طور خودکار سایز آن را فشرده می کند که موجب پایین آمدن کیفیت آن می شود.

تولید پست های ویدوئی با کیفیت و مرتبط با کسب و کارتان ویدئوهای باکیفیت و جذاب که کاملاً نشان دهنده کسب و کارتان و در ارتباط با آن باشد، تولید کنید.

سعی کنید برای ویدیوهایی که تولید می‌کنید زیرنویس درج کنید. این کار به رشد و ارتقای برند شما کمک زیادی می‌کند.

ویدیوها نیز همانند تصاویر در سه اندازه افقی، عمودی و مربعی به اشتراک گذاشته می شوند.

تفاوتی در نسبت ابعاد آن‌ها با آن‌چه که برای تصاویر گفته شد، وجود ندارد.

اندازه مناسب ویدئوها برای به اشتراک گذاری در فرمت های مختلف:

  • ویدئو مربعی ۱:۱ ۱۰۸۰px × ۱۰۸۰px
  • ویدئو افقی ۱٫۹۱:۱ ۱۰۸۰px × ۶۰۸px
  • ویدئو عمودی ۴:۵ ۱۰۸۰px × ۱۳۵۰px
  • سایز کاور IGTV 1:1.55 420px × ۶۵۴px

اگر اندازه ویدئوها مطابق با معیارهای اینستاگرام نباشد، اینستاگرام اندازه آنها را تغییر می دهد. این کار بر کیفیت ویدئوها تأثیر می گذارد. ویدئو برای بارگذاری در پست اینستاگرامی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • حداکثر ۳۰ فریم در ثانیه
  • حداکثر سایز فایل ۴ گیگ
  • حداکثر طول فیلم ۶۰ ثانیه

استفاده بهینه از استوری ها

همانطور که گفته شد، روزانه حدود ۵۰۰ میلیون اکانت در اینستاگرام فعالیت دارند، که بیش از ۴۰۰ میلیون آن‌ها استوری‌هایشان را نیز بررسی می‌کنند. این آمار رویائی است. می‌توانید برای تعامل در استوری خود از نظرسنجی و یا پرسش و پاسخ استفاده کنید.

 و یا حتی این تعامل را در بین اینستاگرام و سایت خود به اشتراک بگذارید و در استوری لینک آدرس وبسایت را قرار دهید. البته باید بالای ۱۰ هزار فالوور داشته باشید تا بتوانید لینکی را در استوری خود درج کنید. همچنین می توانید برای نمایش محتوا، آموزش و تبلیغ از هایلایت استوری استفاده کنید.

استوری های هایلایت شده پس از گذشت زمان ۲۴ ساعت از پست شدن، در نوار استوری ها قابل مشاهده نیستند، اما در صفحه پروفایل شما ذخیره و باقی می مانند. برای نمایش محتوا، آموزش و تبلیغات از قابلیت هایلایت استوری استفاده کنید.

هشتگ های اینستاگرام

حداکثر هشتگ مجاز برای استفاده ۳۰ عدد است. هشتگ‌ها بهترین راه دیده شدن پست‌های شما و همچنین راحت‌ترین راه برای جذب مخاطب جدید هستند. پست در اینستاگرام بدون متن و هشتگ شانس کمتری دارد تا دیده شود.

هشتگ های پربازدید اینستاگرام نکات طلائی در استفاده از هشتگ ها:

  • بهینه ترین تعداد هشتگ مورد استفاده برای هر پست: ۵ تا ۱۲ هشتگ
  • بهینه ترین تعداد کاراکتر مورد استفاده برای هر هشتگ: ۲۴ کاراکتر یا کمتر
  • نوشتن بهترین هشتگ ها در پایان کپشن
  • به کار بردن هشتگ های متناسب با موضوع پست
  • عدم استفاده از هشتگ های نامرتبط با موضوع پست
  • عدم استفاده از هشتگ های یکسان در پست های مختلف
  • در صورت مهم بودن لوکیشن پست، استفاده از تگ جغرافیایی در هشتگ ها
  • به کار بردن هشتگ های پراستفاده توسط مخاطبان و بازار هدف شما

استفاده از هشتگ های برند

پیدا کردن هشتگ مناسب در اینستاگرام

  Hashtagify • All hashtag • Top hashtag • Aloinstagram • keywordtool.io

به دست آوردن تیک آبی در اینستاگرام

در حال حاضر، در اکثر شبکه های اجتماعی قابلیت Verified Badge با اختصاص دادن یک تیک آبی به پیج، اکانت رسمی شخص یا برندی خاص را مشخص می کند. این تیک آبی به فالوورها اطمینان می‌دهد که پیج شما یک پیج رسمی و معتبر است. برای کسب این تیک شرایط پیچیده و سختی وجود دارد.

قبل از ارسال درخواست جهت رسمی کردن اکانت اینستاگرام خود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اکانت شما باید منحصر به فرد باشد. یعنی متعلق به شما و کسب و کارتان باشد.
  • اکانت شما باید اعتبار داشته باشد. یعنی اکانت متعلق به شخص یا برندی معتبر باشد.
  • اکانت شما کامل باشد و اطلاعات شما برای همه قابل رؤیت باشد. و حداقل یک پست داشته باشید.
  • اکانت شما باید شناخته شده باشد و فعالیت زیادی داشته باشید و همچنین توسط سایر افراد جستجو شده باشد.

بهینه کردن پیج اینستاگرام برای گوگل

همانطور که گفته شد علاوه بر بهینه سازی پیج یا پروفایل برای کسب نتایج بهتر در جستجوی خود اینستاگرام، می توان اکانت اینستاگرام خود را برای ارتقاء در جستجوی گوگل نیز بهینه کرد.

باید بدانید که گوگل و سایر موتورهای جستجوگر تنها می توانند محتوایی که از ابتدا درون پیج شما قرار داشتند را ببینند و به دلیل اینکه محتوای پست ها پس از بارگذاری پیج گذاشته می شود و همچنین از طریق جاوا اسکریپت بارگذاری می شود، موتورها جستجو نمی توانند محتوای پست ها را مشاهده کنند.

بنابراین برای ارتقاء پیج اینستاگرامی خود در نتایج جستجو باید موارد قابل مشاهده (نام، نام کاربری، بیو و لینک) را بهینه تر کنید. علاوه بر این، موارد دیگری نیز در رتبه بندی پیج در نتایج گوگل حائز اهمیت است.

لازمه استفاده از تکنیک های بهینه سازی اینستاگرام، جمع آوری و آنالیز داده ها است برای اکثر کسب و کارها بهینه سازی اینستاگرام اهمیت و کاربرد ویژه ای دارد.

منبع : سئو اینستاگرام

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©