سئوسیگ

ان اف تی و دنیای بیکران آن چیست و چگونه ساخته می شود؟

پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

ان اف تی چیست

یکی از راه و روش های جدید دنیای دیجیتال برای کسب درآمد است! شما هر چیزی را می توانید به ان اف تی تبدیل کنید و بفروشید. اگر دوست دارید بدانید NFT چیست و چگونه ساخته می شود، به خواندن ادامه دهید.

ان اف تی چیست

ارز دیجیتال NFT چیست

NFT یک دارایی دیجیتالی است که اشیاء دنیای واقعی، مانند آیتم هایی که در دنیای هنر، موسیقی، بازی و ویدیو‌ها هستند را نشان می‌دهد. NFT‌ها اغلب با ارز‌های رمزنگاری شده و به صورت آنلاین خرید و فروش می‌شوند و معمولاً با همان روش رمز‌نگاری ارز‌های دیجیتال، کدگذاری می‌شوند.

اگرچه NFT‌ها از سال ۲۰۱۴ وجود داشته‌اند، اما در حال حاضر شهرت زیادی به دست آورده‌اند زیرا به روشی برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال تبدیل شده‌اند. ارزش بازار NFT‌ها تنها در سال ۲۰۲۱ به ۴۱ میلیارد دلار رسید که به ارزش کل بازار جهانی هنر‌های زیبا نزدیک شد.

NFT‌ها نیز عموماً در نوع خود بسیار محدود و منحصر به فرد هستند و کد‌های شناسایی یکتایی دارند. آری یو (Arry Yu)، رئیس انجمن صنعت فناوری واشنگتن شورای بلاک چین Cascadia و مدیر عامل Yellow Umbrella Ventures می‌گوید:

در اصل، NFT‌ها کمیابی دیجیتال ( Digital Scarcity ) ایجاد می‌کنند.

این در تضاد کامل با بیشتر خلاقیت‌های دیجیتالی است که تقریباً تولید و عرضه آن‌ها بی‌نهایت است. در واقع، قطع عرضه باعث می‌شود ارزش یک دارایی معین، با توجه به تقاضای زیاد آن افزایش یابد.

اما بسیاری از NFT‌ها، به خصوص در روز‌های اول توسعه این فناوری، خلاقیت‌های دیجیتالی بوده‌اند که در جا‌های دیگر نیز وجود داشته‌اند، مانند کلیپ‌های ویدیویی نمادین از بازی‌های NBA یا نسخه‌هایی از هنر‌های دیجیتال که در اینستاگرام پخش شده بودند. اما هم اکنون رمزنگاری شده‌اند.

هنرمند مشهور دیجیتال، مایک وینکلمن (Mike Winklemann)، معروف به “بیپل (Beeple)”، ۵۰۰۰ نقاشی خود را با هم  ترکیب کرد تا معروف‌ترین NFT سال ۲۰۲۱، یعنی “EVERYDAYS: The First 5000 Days” را خلق کند. این اثر هنری دیجیتالی در کریستیز (Christie’s) با قیمت رکوردشکنی ۶۹.۳ میلیون دلار فروخته شد.

هر کسی می‌تواند تصاویر را به صورت تکی یا حتی کل تصاویر را به‌صورت آنلاین و رایگان مشاهده کند. پس چرا مردم حاضرند میلیون‌ها دلار را برای چیزی پرداخت کنند که می‌توانند به راحتی از آن اسکرین‌شات گرفته یا آن را دانلود کنند؟

در پاسخ باید گفت که یک NFT به خریدار اجازه می‌دهد تا کالای اصلی را داشته باشد. نه تنها این، بلکه حاوی احراز هویت داخلی است که به عنوان مدرک و سند مالکیت عمل می‌کند. گردآورنده‌های آثار دیجیتالی یا همان کلکسیونر‌ها برای فخر فروشی‌های دیجیتالی (Digital Bragging Rights) تقریباً بیشتر از خود کالا برای آن ارزش قائل هستند. همچنین کلکسیونرها می توانند از این آثار منحصر به فرد، در خانه های متاورسی خود استفاده کنند.

NFT چه تفاوتی با ارز دیجیتال دارد؟

پس از دانستن اینکه NFT چیست به سراغ تفاوت آن با ارز‌های دیجیتال می‌رویم. NFT مخفف non-fungible token است. به طور کلی با استفاده از همان نوع برنامه‌نویسی ساخته می‌شود که ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین یا اتریوم بوجود آمدند، اما شباهت آن‌ها فقط همین است.

بیایید صحبت و توضیح در مورد تفاوت‌ها را با یک سؤال ادامه دهیم که قابلیت تعویض FUNGIBLE چیست؟

پول فیزیکی و ارز‌های دیجیتال «قابل تعویض» هستند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را با یکدیگر معامله یا مبادله کرد. آن‌ها همچنین از نظر ارزش برابر هستند، یک دلار همیشه ارزش یک دلار دیگر را دارد. یک بیت کوین همیشه با بیت کوین دیگر برابر است. قابلیت تعویض کریپتو آن را به وسیله‌ای قابل اعتماد برای انجام تراکنش‌هایی تبدیل می‌کند که بر بستر بلاک چین انجام می‌شود.

اما NFT‌ها متفاوت هستند. هر ان اف تی دارای یک امضای دیجیتال است که امکان مبادله یا برابری NFT‌ها را با یکدیگر غیرممکن می‌کند. بنابراین غیرقابل تعویض (non-fungible) هستند. برای مثال، یک کلیپ NBA Top Shot برابر با EVERYDAYS نیست حتی اگر هر دو NFT باشند. همچنین یک کلیپ NBA Top Shot حتی لزوماً با کلیپ دیگر NBA Top Shot برابر نیست.

ان اف تی

NFT چگونه کار می کند؟

حال که دانستید NFT چیست و به تفاوت آن با ارز‌های دیجیتال پی بردید، به شما می‌گوییم که NFT چگونه کار می‌کند. NFT‌ها در بستر بلاکچین که یک دفتر کل عمومی توزیع شده است و تراکنش‌ها را ثبت می‌کند قرار دارند. احتمالاً با بلاک چین به عنوان بستری که معاملات ارز‌های دیجیتال را ممکن می‌کند آشنا هستید.

اگرچه بلاک چین‌های مختلفی از NFT‌ها پشتیبانی می‌کنند، اما به طور خاص، NFT‌ها معمولاً روی بلاک چین اتریوم نگهداری می‌شوند.

یک NFT از اشیاء دیجیتالی ایجاد می‌شود که هم موارد محسوس و هم ناملموس را نشان می‌دهند، از جمله:

  • هنر گرافیک
  • گیف‌ها
  • ویدیو‌ها و نکات مهم ورزشی
  • کلکسیونی‌ها
  • آواتار‌های مجازی و پوسته‌های بازی‌های ویدیویی
  • کفش‌های کتانی طرح دار
  • موسیقی

حتی توییت‌ها هم می‌توانند به عنوان NFT حساب شوند. جک دورسی (Jack Dorsey)، یکی از بنیانگذاران توییتر، اولین توییت خود را به عنوان NFT به قیمت بیش از ۲.۹ میلیون دلار فروخت.

در اصل، NFT‌ها مانند کلکسیون‌های فیزیکی هستند و تنها تفاوتی که دارند این است که دیجیتالی هستند. بنابراین به جای اینکه یک تابلوی رنگ روغن واقعی به دیوار آویزان شود، خریدار یک فایل دیجیتال دریافت می‌کند.

NFT‌ها همچنین از حقوق مالکیت انحصاری برخوردار هستند و می‌توانند در هر زمان تنها یک مالک داشته باشند. استفاده از فناوری بلاک چین، تأیید مالکیت و انتقال توکن‌ها را بین مالکان آسان می‌کند. همچنین سازنده توکن می‌تواند اطلاعات خاصی را در NFT ذخیره کند. به عنوان مثال، هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را با درج امضای خود در NFT قرار دهند.

ان اف تی برای چه مواردی استفاده می شود

تا کنون با مفهوم NFT چیست، آشنا شدید و پس از فهم تفاوت‌های آن با ارز‌های دیجیتال، متوجه شدید که چگونه کار می‌کند. حال می‌خواهیم به کاربرد NFT بپردازیم. خیلی ها برایشان سوال پیش میاید که سرمایه گذاری در NFT و متاورس چیست و به چه صورت است، وقتی با کاربرد ان اف تی آشنا شوید به پاسخ این سوال هم خواهید رسید. فناوری بلاک چین و NFT به هنرمندان و سازندگان محتوا فرصتی منحصر به فرد برای کسب درآمد از کالا‌هایشان می‌دهد.

به عنوان مثال هنرمندان، دیگر مجبور نیستند برای فروش آثار خود به گالری‌ها اعتماد کنند. در عوض، می‌تواند آن را مستقیماً به‌عنوان NFT به مصرف‌کننده بفروشد که برای آن‌ها سود بیشتری نیز دارد.

علاوه بر این، هنرمندان می‌توانند در حق امتیاز (royalties) سهیم باشند تا هر زمان که هنرشان به صاحب جدید فروخته شد، درصدی از فروش را دریافت کنند. این یک ویژگی جذاب است زیرا هنرمندان معمولاً پس از فروش آثار هنری خود، از آن آثار دیگر درآمدی نخواهند داشت.

هنر، تنها راه کسب درآمد از NFT نیست. چند نمونه دیگر از راه‌های کسب درآمد را در ادامه آورده‌ایم:

  •  برند‌هایی مانند Charmin و Taco Bell، تم‌های NFT خود را به حراج گذاشته‌اند تا برای امور خیریه سرمایه جمع‌آوری کنند.
  •  Charmin پیشنهاد خود را NFTP (non-fungible toilet paper) نامید که به معنای کاغذ توالت غیرقابل تعویض است.
  • NFT هنری تاکو بل (Taco Bell) نیز در عرض چند دقیقه به فروش رفت و بالاترین پیشنهاد‌ به ارزش ۱.۵ اتر WETH بود که برابر با ۲۲۹۱.۱۱۵ دلار در زمان نگارش مقاله یعنی در تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۱ است.
  • Nyan Cat، یک GIF متعلق به دوره ۲۰۱۱ از یک گربه با بدن پاپ تارت است.
  •  Pop-Tarts یک برند شیرینی است که توسط Kellogg’s از سال ۱۹۶۴ تولید و توزیع می‌شود.
  •  Nyan Cat در ماه فوریه به قیمت نزدیک به ۶۰۰۰۰۰ دلار فروخته شد.
  •  بازی ان اف تی NBA Top Shot تا اواخر مارس بیش از ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشت.
  • NFT مشهور LeBron James بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار فروخته شد.

حتی افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ (Snoop Dogg) و لیندزی لوهان (Lindsay Lohan) در حال شیرجه زدن در دنیای NFT‌ها هستند و خاطرات، آثار هنری و لحظات منحصر به فرد خود را به عنوان NFT‌های رمزنگاری شده منتشر می‌کنند.

نحوه خرید ان اف تی

اگر می‌خواهید کلکسیون NFT خود را راه‌اندازی کنید، باید برخی از موارد کلیدی را انجام دهید:

  1. ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی تهیه کنید که به شما امکان ذخیره NFT و ارز‌های دیجیتال را می‌دهد.
  2. با توجه به اینکه ارائه‌دهنده NFT شما چه ارز‌هایی را می‌پذیرد، احتمالاً نیاز به خرید ارز‌های دیجیتالی مانند اتر دارید.
  3. پس از آن می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری در پلتفرم‌هایی مانند Coinbase، Kraken، eToro و حتی PayPal و Robinhood، کریپتو خریداری کنید. اما پیشنهاد ما به کاربران ایرانی صرافی بایننس است.
  4. سپس می‌توانید آن را از صرافی به کیف پول انتخابی خود منتقل کنید.

نکته: هنگام تحقیق در مورد صرافی‌ها، باید هزینه‌ها را در نظر داشته باشید. اکثر صرافی‌ها هنگام خرید رمزارز حداقل درصدی از تراکنش شما را دریافت می‌کنند.

آیا ساخت ان اف تی هزینه دارد؟

اگر در حال برنامه‌ریزی برای ساخت NFT هستید، مهم است که تمام هزینه‌های مربوط به ایجاد آن را بدانید. بلاک چین‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما هزینه‌های مرتبط با آن‌ها متفاوت است. پس هزینه ایجاد یک NFT چقدر است؟

میانگین هزینه ایجاد یک NFT از ۰.۰۵ دلار تا بیش از ۱۵۰ دلار متغیر است. بلاک‌چین اتریوم گران‌ترین بلاک‌چین با هزینه متوسط ۷۰ دلار است و Solana ارزان‌ترین بلاک‌چین است که به‌طور میانگین تنها ۰. ۰۱ دلار هزینه برای ایجاد NFT دارد. این‌ها شامل هزینه‌های کارمزد که از ۲.۵٪ تا ۵٪ متغیر است، نمی‌شود.

هزینه ایجاد یک NFT در نهایت به این بستگی دارد که شما تصمیم بگیرید NFT خود را بر روی کدام بلاک چین ایجاد کنید.

اگر تا اینجای مقاله به ما همراه بوده‌اید، پس علاقه زیادی به دنیای دیجیتال و آینده روشن آن دارید. با توجه به اینکه توکن‌های NFT در بستر Web3 ایجاد می‌شوند و درآمد زیادی می‌توانند داشته باشند، تیم آینده پژوهی و خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا برای رشد کسب و کار شما، خدمات مشاوره رایگان خود را در دو حوزه زیر ارائه می‌کند:

  • خدمات دیجیتال مارکتینگ در فضای وب ۳
  • ایجاد و توسعه پروژه‌های NFT

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©