سئوسیگ

هک اینستاگرام و چگونگی محافظت پیج اینستاگرام در برابر هکرها

پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

هک اینستاگرام

استفاده از شبکه های اجتماعی خصوصاٌ اینستاگرام بخشی از زندگی روزمره ما شده اند. ما در این شبکه ها اطلاعات خصوصی و کاری خود را خواسته یا ناخواسته به اشتراک می گذاریم. در بین کاربران شبکه های اجتماعی و اینستاگرام کاربرانی هستند که به دنبال سرقت اطلاعات کاربران دیگر و یا در کل سرقت پیج شخص هستند. آنها برای رسیدن به هدف شان دست به هک اینستاگرام و پیج شما می زنند.

چرا هکرها پیج های اینستاگرام را هک می کنند

هک اینستاگرام مختص پیج های معروف و با فالوور زیاد نیست، گاهاً دیده شده که هکرها برای سوء استفاده های دیگر دست به هک اینستاگرام و پیج کاربران با فالوورهای کم زده اند. برخی از دلایل هک عبارتند از :

  • پیج ربایی و اختصاص پیج به خودشان در این نوع هک پیج های با فالوور بالا مورد حمله قرار می گیرند.
  • سواستفاده از کاربر هدف و اخاذی از وی در این حالت پس از هک پیج، هکر از قربانی درخواست پرداخت پول و یا انجام کار خاصی را دارد و در قبال انجام درخواست ها پیج را به قربانی بر می گرداند.
  • انتقام جویی گاهاً مشاهده شده که شخصی به دلیل انتقام جوئی از یک هکر درخواست هک پیج فرد مورد نظر خود را می کند.
  • خودنمائی هکر ها به یکدیگر در این حالت هکرها برای اینکه خود را قدرتمند نشان دهند دست به هک یک پیج خاص مانند افراد مشهور و یا سیاستمداران می زنند.

این هکرها برای اینکه بتوانند پیجی را هک کنند به دو فاکتور نیاز دارند، یکی یوزر نیم پیج اینستاگرام است و دیگری پسورد، بدست آوردن یوزر نیم پیج اینستاگرام بسیار کار راحتی است در واقع اسم پیج شما همان یوزرنیم است. پس با این اوصاف یکی از فاکتورهای هک خود بخود در اختیار هکر قرار دارد. هکرها برای بدست آوردن فاکتور دوم یا همان پسورد راه های مختلفی پیش رو دارند.

روش های متداول هک اینستاگرام توسط هکرها

  1. روش اتک پسورد یا همان حدس زدن پسورد در این روش هکر باتوجه به اطلاعات پیج شخص و احتمالات پسورد را حدس می زند، آنها یک لیست از پسورد های احتمالی را ایجاد و با آنها شروع به هک پیج هدف می کنند. فکر نکنید که اینکار مسخره و غیرممکن به نظر می آید خیر هکرهای حرفه ای هستند که با پرسیدن چند سوال از شما در دایرکت و یا کامنت ها و بدست آوردن مثلا سن شما و سال تولدتان و اطلاعاتی از این دست با کمتر از ۱۰ بار تست پسورد شما را بدست می آورند..!!
  2. روش استفاده از ربات های جانبی اینستاگرام که برای انجام کار به یوزر نیم و پسورد اینستاگرام شما نیاز دارند ،مانند فالوور بگیرها ، لایک بگیرها و فالو و آنفالویاب ها که پسورد و یوزرنیم اینستاگرام تان را برای ورود از شما می گیرند.
  3. روش سوم استفاده از ایمیل ثبت شده در پیج های بیزینس که در این حالت هکر ابتدا ایمیل شما را بدست آورده و سپس از روش های مختلف مانند فیشینگ ایمیل شما را هک می کند. سپس با استفاده از یوزر نیم اینستاگرام درخواست ریست پسورد را به اینستاگرام می دهد و اینستاگرام هم لینک ریست را به ایمیل ثبت شده می فرستد با توجه به اینکه حالا هکر به ایمیل شما دسترسی دارد سریعاً از طریق لینک دریافتی پسورد شما را تغییر می دهد و از این پس پیج در دست وی قرار می گیرد.
  4. استفاده از صفحه ورود جعلی شبیه به اینستاگرام و درخواست از کاربر هدف برای وارد کردن اطلاعات حساب کاربری شامل یوزر نیم و پسورد، که پس از ورود اطلاعات در واقع یوزر نیم و پسورد به اینستاگرام ارسال نمی شود بلکه برای هکر ارسال خواهد شد.
  5. استفاده از ویروس ها وتروجان ها که در این حالت هکر با ترفندهای مختلف ویروس و یا تورجان را به گوشی هدف ارسال می کند و این بدافزارها اطلاعاتی که مالک پیج وارد می کند را ثبت و به هکر ارسال می کنند. برای مثال یکی از این بدافزارها رکورد صفحه کلید است یعنی این بدافزار تمام نوشته هایی را که توسط کیبورد توسط شخص هدف تایپ می شوند را در یک فایل متنی ثبت نموده و در اختیار هکر قرار می دهد.
  6. در آخر هم روش استفاده از حفره های امنیتی خود اینستاگرام است که معمولاً توسط هکرهای خیلی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. در این حالت هکرها بدنبال نقطه ضعف های برنامه نویسی اینستاگرام هستند و با استفاده از آن نقطه ضعف ها به هدف حمله کرده و پیج وی را هک می کنند.

چگونه متوجه شویم که پیج ما هک شده است

  1.  اگر متوجه شدید که پیام های دایرکت شما خود بخود تیک مشاهده یا همان Seen می خورند.
  2.  اگر مشاهده نمودید که کامنت هایی ارسال شده که شما آنها را ننوشته اید.
  3.  پست هایی که شما آنها را ندیده اید اما توسط حساب کاربری شما لایک شده اند.
  4.  تایید دایرکت های درخواستی بدون اینکه شما متوجه شده باشید.

پس از اینکه متوجه شدید که پیج تان هک شده ابتدا پسورد خود را تغییر دهید و ارتباط با ربات های فالوور بگیر، آنفالویاب ، لایک بگیر و نرم افزارهای جانبی که قبلاً اطلاعات حساب خود را در اختیار آنها قرار داده اید قطع کنید و آنها را از گوشی خود حذف کنید.

اگر برای حساب کاربری خود ایمیل تعریف کرده اید حتماً آن را بررسی کنید و ایمیل های دریافتی مشکوک را که ادعا می کنند از طرف اینستاگرام برای شما ارسال شده اند و جعلی به نظر می رسند را پاک کنید و به هیچ وجه آنها را باز نکنید. اینستاگرام در صورت لزوم ایمیل های خود را طریق security@mail.instagram.com ارسال می کند. سیستم اینستاگرام در دو حالت برای شما ایمیل ارسال می کند :

۱- اگر به حساب کاربری شما ورود شده باشد این سیستم به شما یک ایمیل حاوی مشخصات دستگاه متصل شده به حساب شما را می زند در صورتی که اطلاعات ناشناس هستند و این ورود توسط شما انجام نشده از طریق کلید موجود در ایمیل آن را به اینستاگرام گزارش دهید و سریعاً پسورد حساب اینستاگرام تان را تغییر دهید.

۲- اگر درخواست فراموشی و تغییر پسورد داده باشید اینستاگرام یک ایمیل حاوی لینک تغییر پسورد و یا گزارشی که در آن به شما اطلاع می دهد پسورد شما تغییر یافته است برای شما ارسال می کند. اگر این درخواست ها توسط شما نبوده می توانید از طریق کلید موجود در ایمیل آن را به اطلاع اینستاگرام برسانید و سریعاً پسورد حساب اینستاگرام خود را تغییر بدهید.

چگونه از هک شدن پیج مان جلوگیری کنیم

برای اینکه بتوانید پیج خود را در برابر حملات هکرها و هک اینستاگرام محافظت کنید باید انجام اقدامات زیر را جدی بگیرید :

  1. برای حساب کاربری خود پسورد های قوی انتخاب کنید حداقل طول پسورد را ۶ رقم در نظر بگیرید. حتماً در حروف انتخابی یکی از حروف مارک مانند @,#,$,%,&,* را بکار ببرید.
  2. برای حساب های کاربری خود پسوردهای متفاوت در نظر بگیرید برای مثال پسورد فیسبوک و یا توییترتان با پسورد اینستاگرام تان متفاوت باشند.
  3. پسورد خود را در اختیار افرادی که به آنها اطمینان ندارید قرار ندهید.
  4. استفاده از ربات ها و نرم افزارهایی که برای اتصال به حساب کاربری اینستاگرام شما یوزر نیم و پسورد اینستاگرام شما را می خواهند خودداری کنید.
  5. برای حساب کاربری خود حتماً یک ایمیل معتبر تعریف کنید برای اینکار می توانید از طریق بخش پروفایل و قسمت ایمیل اقدام کنید.
  6. حتماً بصورت دوره ای مثلاً هر ۱۵ روز یکبار پسورد خود را تغییر بدهید.
  7. از بخش امنیت موجود در تنظیمات پیج تان، احراز هویت دو عاملی یا Two Factor Authentication را فعال کنید. در صورت فعال کردن این قسمت، اگر دستگاه دیگری به جز گوشی خودتان بخواهد به پیج شما متصل شود از او کد احراز هویت خواسته می شود. این کدها در زمان روشن کردن این قابلیت در اختیار شما قرار داده می شوند. اگر شخصی با قصد هک بخواهد وارد پیج شما شود باید یکی از این کدها را وارد نماید این کدها فقط در اختیار شما قرار دارند لذا در این حالت هکر نمی تواند به هدف خود برسد.
  8. در زمان استفاده از کامپیوتر و یا گوشی دیگران و در صورت استفاده از اینستاگرام در آنها حتماً به محض اتمام کارتان از حساب خود خارج یا همان Logout کنید و  در زمان ورود هیچگاه گزینه “مرا به خاطر بسپار” را تیک نزنید.
هک اینستاگرام
از طریق تنظیمات و قسمت امنیت می توانید گزینه احراز دو هویتی را برای مقابله با هک اینستاگرام فعال کنید.

کلام آخر

اطمینان داشته باشید که با انجام این موارد هیچگاه پیج شما قابلیت هک را نخواهد داشت و با انجام اینکارها نیاز به هیچگونه اقدام دیگری در خصوص محافظت پیج تان در برابر هک اینستاگرام نخواهید داشت.

موفق و پیروز باشید.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©