سئوسیگ

تفاوت اساسی وبلاگ و وب سایت [۲۰ نکته مهم و کلیدی]

پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

تفاوت اساسی وبلاگ و وب سایت

امروزه فضای وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها پر شده از کاربران مختلف که هریک از طریقی در حال تولید محتوا برای مخاطبان موردنظر خود هستند. اما برای افرادی که به تازگی می‌خواهند در این زمینه ورود کنند ممکن است، از تفاوت وبلاگ و وب‌سایت به طور دقیق آگاهی نداشته باشند.

یا اینکه نمی‌دانند دقیقاً کدام فضا مناسب برای حضور و فعالیت آنها مناسب می‌باشد

در این مقاله از سئوسیگ ما به بررسی این موضوع پرداخته ایم و به برخی از سؤالات مهم در این زمینه نیز پاسخ داده‌ایم …

عناوینی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد

  1. وب سایت چیست؟
  2. وبلاگ چیست؟
  3. تفاوت‌های وبلاگ و وبسایت در چیست؟
  4. ویژگی‌های وبلاگ  چه مواردی میباشد؟
  5. ویژگی های وب سایت چه مواردی میباشد؟

وبسایت چیست؟

وبسایت ها مجموعه‌ای متشکل از صفحات مختلف مثل صفحه اصلی (Home Page)، پشتیبانی، تماس با ما، درباره ما، نمونه کارها و … هستند.

در دنیای وب، هر سایتی که ساخته می‌شود آدرس یا url مخصوص به خود را دارد که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. زیرا urlها موقعیت دقیق قرارگیری یک فایل، مثل فیلم، عکس، پادکست، صفحه و… را در فضای وبسایت برای ما مشخص می‌کنند و این ویژگیِ urlها باعث وجه تمایز هر سایت نسبت به سایتی دیگر می‌شود.

شما برای داشتن یک وبسایت، نیاز به کدنویسی جداگانه یا استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا (cms) دارید که در حالت کلی استفاده از این سیستم‌ها برای ساخت یک وبسایت، از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر می‌باشد. مثلاً می‌توانید طراحی سایت پزشکی، شرکتی، فروشگاهی، خبری و… را با استفاده از طراحی سایت وردپرس که معروف‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا به شمار می‌رود طراحی کنید.

وبلاگ چیست

 

وبلاگ چیست؟

ابتدا بیایم وبلاگ را به‌صورت معنایی بررسی کنیم وبلاگ تشکیل شده از دوکلمه WEB و LOG  که به معنی ثبت کردن وقایع به‌صورت روزانه می‌باشد همین تعریف کوتاه هدف اصلی وبلاگ را برایمان نمایان می‌کند.

 در وبلاگ‌ها برعکس وبسایت ها شما کمترین نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید و به‌راحتی می‌توانید آن را ایجاد کنید.

نمونه‌های ایرانی موفقی نیز در این زمینه وجود دارد مثل پرشین بلاگ، بلاگفا، بلاگ اسکای و غیره

 در وبلاگ‌ها مطالب، بر اساس تاریخ انتشارشان قرار می‌گیرند یعنی اگر شما یکبار اول ماه و بار دیگر آخر ماه، مطلبی را در وبلاگتان منتشر کرده‌اید آن مطلبی که در آخر ماه نشر داده‌اید به عنوان تازه‌ترین مطلب در وبلاگ، نمایش داده می‌شود.

در وبلاگ‌ها هم از زبان رسمی و هم غیررسمی برای نوشتن مطالب استفاده می‌شود. همچنین می‌توان گفت نوشتن در وبلاگ، کار سختی به حساب نمی‌اید زیرا تنها کافی است دانش لازم، نسبت به مطلبی که می‌خواهید بنویسید مثلاً آشپزی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، پزشکی و … را داشته باشید و شروع به نوشتن کنید.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که وب‌سایت‌ها نیز بخشی به نام بلاگ دارند که صاحبان سایت یا گروه تولید محتوا، به‌روزترین اخبار و اطلاعات مربوط به حوزهٔ کاری خود را در آن صفحه قرار می‌دهند.

تفاوت وبلاگ و وبسایت در چیست؟ (۷ نکته مهم)

تفاوت وبلاگ و وبسایت موارد متعددی میباشد که د ادامه به ۷ مورد اصلی آن اشاره میکنیم

  • وبلاگ فقط برای اطلاع رسانی یا نوشتن مطالب استفاده می‌شوند با این تفاوت که اکثر وبسایت ها برای ارائه خدمات، ساخته می‌شوند.
  • این جمله که وبلاگ‌ها لزوماً زیر مجموعه وب‌سایت‌اند، غلط است زیرا وبلاگ‌ها می‌توانند کاملاً مستقل از وبسایت ها باشند.
  • به طور کلی ساختار یک وبسایت، پیچیده‌تر از ساختار وبلاگ و همین‌طور، امکانات یک وبسایت بسیار بیشتر از وبلاگ است. به دلیل این ویژگی‌ها و نیازهای افراد، صاحبان کسب و کار مجبورند از وبسایت ها که خدمات گسترده‌تری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، استفاده کنند.
  • به‌روزرسانی وبسایت ها نسبت به وبلاگ ها به‌وقت بیشتری نیاز دارند این، در حالی است که به‌روزرسانی وبلاگ‌ها با سرعت بالایی صورت می‌گیرد.
  • در وبلاگ ها تعداد بیشتری از افراد در حال نوشتن مطالب، مقالات، روزمرگی‌ها و … هستند. این، امر باعث شده تا وبلاگ ها سئو بهتری در میزان کلمات کلیدی نسبت به وبسایت ها داشته باشند.
  • امنیت وبسایت ها از امنیت وبلاگ ها بسیار بیشتر است. مثلاً شما همیشه می‌توانید یک بک‌آپ از اطلاعات ساییت خود داشته باشید. درصورتی که این موضوع در وبلاگ ها بستگی به مدیریت اصلی و خارج از اراده شما می‌باشد.
  • در وبسایت برخلاف وبلاگ قوانین توسط شخص شما تعیین می‌شود و نظارت کلی بر محتوای منتشر شده در اختیار شما می‌باشد اما در وبلاگ باید تابع قوانین مشخصی باشید.

وِیژگی های وبلاگ

ویژگی های یک وبلاگ مناسب چیست؟

  • رایگان بودن
  • امکان آرشیو کردن مطالب
  • محتوای یک وبلاگ، می‌تواند تجربیات، داستان، روزمرگی‌ها، علایق شخصی و امثال اینها باشد.
  • مدیریت آسان تنها با چند کلیک
  • در صورت قوی بودن دامنه مطالب شما سریع‌تر توسط ربات‌های گوگل شناسایی می‌شوند
  • کاربر محور بودن یا به اصطلاح (UGC)

ویژگی های وبسایت چه مواردی میباشد؟

  • در وبسایت ها اکثراً انتشار مطالب تنها توسط مدیر سایت انجام می‌گیرد
  • تقریباً هزینه بردار است؛ زیرا باید برای سرور، تولیدکنندگان محتوا، طراح سایت، خدمات سئو و… هزینه پرداخت کنید.
  • امکان ایجاد تغییر در ظاهر و محتوای سایت را به شما می‌دهد.
  • در وبسایت شما می‌توانید یک فروشگاه کامل از خدمات خود ایجاد کنید
  • برخلاف وبلاگ قوانین و مقررات کاملاً توسط شما تعیین می‌شود
  • ثبت دامنه کاملاً اختصاصی

نتیجه گیری:

با توجه به مواردی که در بالا از تفاوت وبلاگ و وب سایت بیان کردیم شما می‌توانید بر اساس نیاز و هدف خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

طراحی سایت، نیاز به بررسی دقیق و جامع‌تری دارد که ما پیشنهاد می‌کنیم قبل از طراحی آن از یک فرد آگاه یا شرکت طراحی سایت اطلاعات لازم را به دست آوردید تا در ادامه مسیر با مشکل مواجه نشوید.

در همین رابطه پیشنهاد ما به شما شرکت طراحی سایت همیار توسعه می‌باشد که یکی از ۵ شرکت برتر ایرانی در زمینه طراحی سایت به شمار می‌رود. این شرکت با ارائه مشاوره رایگان و تخصصی کمک مناسبی برای ورود موفق شما به دنیای کسب و کار اینترنتی میباشد.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©