سئوسیگ

چگونه فالوور واقعی اینستاگرام بگیریم و آن‌ها را افزایش دهیم؟

پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

فالوور اینستاگرام

آیا می‌خواهید فالوور واقعی اینستاگرام داشته باشید و به دنبال یک راه‌حل اثبات شده برای جذب و افزایش فالوور هستید؟ در این مقاله ۳ گام بسیار کارآمد را برای شما بازگو می‌کنیم تا بتوانید مخاطبان خودتان را در اینستاگرام پیدا کنید و آن‌ها را به مشتری‌های کسب و کارتان تبدیل کنید.

گام اول افزایش فالوور اینستاگرام : جذب مخاطبان مناسب و فالوور‌ واقعی اینستاگرام

این مساله ممکن است در ابتدای کار بسیار آسان به نظر برسد. تنها کاری که در ابتدا باید انجام بدهید این است که تعداد فالوورهای خودتان را در اینستاگرام افزایش بدهید و آن‌ها را با محتوای صفحه خودتان سرگرم کنید. ولی مهم این است که این فالوورها، مخاطبان با کیفیت و پرکاری برای شما باشند. افزایش فالوور از طریق خرید فالوور تنها تعداد آن‌ها را زیاد می‌کند و در نهایت نرخ تعامل افراد با محتوای شما بسیار کاهش خواهد یافت.

ولی چگونه می‌تواند کاری کنید که فالوورها با محتوای شما تعامل داشته باشند؟ شاید شما هزاران هزار فالوور اینستاگرام داشته باشید، ولی تنها درصد کمی از آن‌ها محتوا و صفحه شما را ببینند و با آن تعامل کنند، که این مساله اصلا به نفع شما نخواهد بود. پس بهتر است به جای خریدن فالوور اینستاگرام تلاش کنید و فالوور واقعی اینستاگرام بگیرید.

برند‌های برتر از طریق روش‌های زیر به افزایش فالوور واقعی اینستاگرام می‌پردازند:

این‌ها تنها چند نمونه از روش‌های جذب فالوور واقعی اینستاگرام بود. ممکن است رشد اکانت اینستاگرام شما در ابتدا بسیار آهسته و کند باشد. ولی در دراز مدت و طی تلاش مستمر، رشد حساب اینستاگرام شما چشمگیر خواهد بود. با استفاده از روش‌های مارکتینگ و افزایش فالوور در اینستاگرام، شاهد رشد مستمر و همیشگی صفحه کسب و کارتان خواهید بود و مشتری‌های بیشتری به سراغ شما خواهند آمد.

روش‌های ارگانیک برای ایجاد آگاهی در مورد برند شما در اینستاگرام

در دنیای بازاریابی دیجیتال عبارت «ترفند رشد – growth hacking» به فرآیند آزمایش تکنیک‌ها و روش‌های مختلف رشد و پیدا کردن سریع‌ترین و مفید‌ترین روش اشاره می‌کند. در این فرآیند باید پس از آزمایش یک روش سریعا نتیجه بگیرید که آیا این روش برای شما مناسب هست یا خیر. هدف آزمایشات شما بر روی رشد کسب و کار و پیدا کردن بهترین روش برای افزایش سریع فالوورهای اینستاگرام متمرکز است.

حالا باید ببینید که ترفند شما برای رشد اکانت و افزایش فالوور اینستاگرام چیست. در ادامه چند ایده بسیار جذاب را در این زمینه تقدیم حضور شما می‌کنیم.

آگاهی از برند به معنی شناخت مردم از برند و کسب و کار شما است. برای مثال همه می‌دانند آرم توییتر یک پرنده آبی است. یا اینکه همه با دیدن حرف طلایی M به یاد مک‌دونالد می‌افتند. این کسب و کارها بسیار معروف هستند و از آگاهی از برند فوق العاده‌ای در میان مردم برخوردارند و طی سال‌های زیادی خودشان را بازاریابی کرده‌اند. ولی کار کسب و کار‌های کوچکتر کمی سخت‌تر است و به راحتی در میان مردم شناخته نمی‌شوند.

با ایجاد یک حساب تجاری اینستاگرام (Instagram business profile) می‌توانید خیلی راحت‌تر در میان مردم شناخته شوید. همچنین می‌توانید در قسمت بیو (bio) پروفایل خودتان، نام کسب و کار و خلاصه‌ای از فعالیت کسب و کار را درج کنید و از لوگوی شرکت برای عکس پروفایل استفاده کنید.

برای مثال صفحه کمپانی پوشاک Posh Peanut را در تصویر زیر ببینید. در قسمت بیو نشان داده‌اند که فعالیت آن‌ها چیست (تولید پوشاک راحتی با الیاف بامبو)، موقعیت مکانی خودشان را درج کرده‌اند و از لوگوی برندشان برای عکس پروفایل استفاده کرده‌اند. با این کار به فالوورهای اینستاگرامتان به راحتی نشان می‌دهید که آیا نیاز آن‌ها را برآورده می‌کنید یا خیر.

افزایش فالوور اینستاگرام

شما همچنین می‌توانید با ایجاد پست‌ در شبکه‌های اجتماعی برند و کسب و کار خودتان را بیشتر به مردم بشناسانید. بهتر است مدام پست‌های با کیفیت و جذابی را منتشر کنید و جشنواره و مسابقه برگزار کنید. البته سعی کنید در پست‌هایتان زیاد تجاری رفتار نکنید. فقط کافی است به طور مداوم محتوا منتشر کنید و فالوور واقعی بگیرید تا صفحه اینستاگرام شما رشد کند.

هشتگ‌ها ابزار خوبی برای معرفی برند شما هستند. باید بدانید از چه هشتگ‌هایی در اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار خودتان را جای افرادی بگذارید که در اینستاگرام جستجو می کنند. آن‌ها چه عبارت‌هایی را ممکن است برای رسیدن به محتواهای مشابه محتوای شما تایپ کنند؟ برای مثال اگر در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید، هشتگ‌های توصیفی مثل «کمپانی-پوشاک» یا «استایل-نوجوانان» می‌توانند برای شما مفید باشند. بهتر است هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که کمتر از ۳۰۰ هزار پست برای آن‌ها منتشر شده است، در غیر این صورت پست شما زیر هزاران پست دیگر مدفون خواهد شد. برای آگهی از روش استفاده صحیح و اصولی از هشتگ اینستاگرام اینجا کلیک کنید.

در میان هشتگ‌ها جستجو کنید و ببینید که رقبای شما از چه هشتگ‌هایی استفاده کرده‌اند. همچنین با هشتگ‌های مختلف پست‌هایتان را منتشر کنید تا بهترین هشتگی که برای شما مفید است و بهترین نتیجه را برایتان دارد انتخاب کنید. لیست هشتگ های دسته بندی شده را از اینجا مشاهده کنید.

استفاده از کمپین‌های اینفلوئنسر‌های اینستاگرام برای افزایش فالوور واقعی

هدف شما از پیوستن به اینستاگرام هر چه که باشد، همیشه به دنبال گرفتن فالوورهای واقعی هستید، و اینفلوئنسر مارکتینگ روشی بسیار کارآمد برای این کار است. وقتی به یک اینفلوئنسر بگویید که پستی راجع به کسب و کار شما منتشر کند، نام و آوازه کسب و کارتان به گوش هزاران فالوور آن اینفلوئنسر می‌رسد و هزاران نفر از وجود شما مطلع خواهند شد.

 اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار آسان است. ابتدا باید بدانید که می‌خواهید با میکرو اینفلوئنسرها (افرادی با کمتر از ۱۰۰۰۰ فالور) همکاری کنید یا ماکرو اینفلوئنسرها (افرادی با تعداد فالوورهای ۱۰۰۰۰ به بالا).

شاید در ابتدا به نظر برسد ماکرو اینفلوئنسرها گزینه بهتری برای شما هستند. ولی باید بدانید که میکرو اینفلوئنسرها هم فایده‌های بسیاری برای شما خواهند داشت که نمی‌دانید. برای مثال همکاری با میکرو اینفلوئنسرها ارزان‌تر است و نرخ تعامل فالوورها با محتوای آن‌ها بسیار بیشتر است.

بعد از انتخاب نوع اینفلوئنسر (ماکرو یا میکرو) به دنبال اینفلوئنسر‌هایی بگردید که بیشترین نتیجه را برای شما خواهند داشت . محتوا و زمینه فعالیت آن‌ها با کسب و کار شما مرتبط باشد. در اینستاگرام می‌توانید با جستجوی هشتگ‌های خاص در قسمت جستجوی اینستاگرام (Explore) اینفلوئنسرهای با کیفیت و معروفی را پیدا کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

حالا یک لیست از تمام اینفلوئنسرهایی تهیه کنید که برای شما مناسب هستند. سپس به آن‌ها پیام بدهید و از آن‌ها دعوت به همکاری کنید. پیام شما باید صمیمی، کوتاه و تاثیر گذار باشد و در مورد کسب و کار شما اطلاعاتی را به اینفلوئنسر بدهد.

اگر اینفلوئنسرها بخواهند با شما همکاری کنند، شما می‌توانید به عنوان دستمزد کالاهای خودتان یا مبلغی را پیشنهاد کنید. معمولا اینفلوئنسرها برای همکاری طولانی مدت از پرداخت نقدی بیشتر استقبال می‌کنند. نوع همکاری شما هر چه که باشد، ابتدا حتما لیستی از معیارها و انتظارات خودتان را برای اینفلوئسر ارسال کنید تا او بداند که باید چه نوع پستی برای شما منتشر کند. به این ترتیب اینفلوئنسر می‌داند چه مقدار زمان و انرژی را باید صرف پست شما بکند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک ابزار قدرتمند است که باعث دیده شدن و شناخته شدن کسب و کار شما خواهد شد. وقتی حساب اینستاگرام شما رشد کند، می‌توانید به گام دوم بروید و با فالوورهای واقعی خودتان تعامل داشته باشید.

گام دوم افزایش فالوور اینستاگرام : تعامل با فالوورهای اینستاگرام

گام بعدی حفظ و تعامل با فالوورها است. تعامل فالوورهای اینستاگرام با محتوای شما فواید زیادی برای کسب و کارتان خواهد داشت. تعامل فالوور واقعی با اینستاگرام نشان می‌دهد که آیا فالوورها با شما انس گرفته‌اند یا خیر. این تعامل می‌تواند به صورت لایک کردن، کامنت و نظر گذاشتن، باز نشر و به اشتراک گذاری محتوای شما و معرفی پیج شما به دوستان است. تمام این تعامل‌ها در نهایت به فروش محصولات شما منجر می‌شود.

ولی چگونه می‌توان فالوورهای اینستاگرام را در تعامل با محتوای شما نگه داشت؟

داستان برند و کسب و کارتان را در اینستاگرام بازگو کنید

ابتدا باید داستان برند خودتان را ایجاد کنید. سعی کنید داستان و قضایای پشت پرده را در مورد ایجاد و شکل گیری برندتان برای مخاطبان تعریف کنید. از اینکه احساساتی به نظر برسید نترسید. داستان برند شما باید طوری باشد که هدف والای کسب و کارتان را نیز برای مشتری‌ها و فالوورهای اینستاگرام بازگو کند.

برای مثال سول سایکل (SoulCycle) را که یک کسب و کار موفق است در نظر بگیرید. آن‌ها داستان برند خودشان را در مورد تجربیات و الهاماتی که تجربه کرده‌اند تعریف می‌کنند. شما هم می‌توانید در  مورد ایده‌ها و الهاماتی که باعث شکل گیری کسب و کارتان شده است را برای کاربران بازگو کنید. اگر این کار را به درستی انجام بدهید، افرادی که ایده‌ها و اهدافی شبیه به شما دارند به شما ملحق خواهند شد و مسیر لذت بخشی در کسب و کار با هم خواهید داشت.

درخواست انجام یک کار در اینستاگرام کال تو اکشن

در پست‌های اینستاگرام خودتان از دکمه‌ها و جمله‌های فراخوان عمل (CTAها) استفاده کنید.

حتما از دکمه‌های فراخوان عمل در پست‌های اینستاگرام خودتان استفاده کنید. این جملات و دکمه‌ها از کاربران و فالوورهای واقعی اینستاگرام شما می‌خواهند که عملی را انجام دهند. این جملات یا دکمه می‌توانند مانند موارد زیر باشند:

  • لایک کنید.
  • نظرتان را در کامنت با ما در میان بگذارید.
  • روی لینک بیو کلیک کنید.
  • از محصولات ما دیدن کنید.

برای مثال پی‌بی‌اچ فودز (PBH Foods) از کاربران می‌‌خواهد که روی پروفایل تگ شده در پست کلیک کنند. یک فراخوان عمل خوب از زبانی قابل عمل استفاده می‌کند و به کاربران و فالوورهای اینستاگرام القا می‌کند که باید و لازم است که عمل خواسته شده را انجام دهند. جملاتی مانند «همین حالا خرید کنید»، «اینجا را کلیک کنید» و «همین امروز اشتراک بخرید» از جمله فراخوان‌های عملی و انجام شدنی هستند.

افزایش فالوور اینستاگرام از طریق تگ فروش

از سوال، نظرسنجی و مسابقه‌ها در پست‌ها و استوری‌های خود استفاده کنید

همچنین برای افزایش نرخ تعامل فالوور اینستاگرام با محتوای خودتان می‌توانید از پرسیدن سوال، راه اندازی نظر سنجی و برگزاری مسابقات آنلاین استفاده کنید.

در استوری اینستاگرام امکان پرسیدن سوال و برگزاری نظر سنجی با استفاده از استیکرهای Poll  و Question وجود دارد. این استیکرها برای فالوورهای شما بسیار جذاب خواهند بود و باعث می‌شود تعامل بیشتری با محتوای شما داشته باشند.

پرسیدن سوال از طریق استوری

مسابقه‌های اینستاگرامی هم می‌توانند نرخ تعامل فالوور واقعی اینستاگرام را با محتوای شما بالا ببرند. تحقیقات نشان داده‌اند که پست‌های مسابقه‌ای ۶۴ برابر بیشتر از پست‌های معمولی کامنت دریافت می‌کنند. این نوع پست‌ها می‌توانند نرخ تعامل کاربر با حساب اینستاگرامی شما را افزایش چشمگیری دهند.

گام سوم افزایش فالوور اینستاگرام : تبدیل فالوور‌های اینستاگرام به مشتری

گام بعدی این است که فالوورهای اینستاگرام شما به مشتری تبدیل شوند. برای این کار باید یک ابزار داشته باشید تا از طریق آن فالوورهای شما بتوانند برای دریافت محتوا، فرمی را پر کنند و آدرس ایمیل خودشان را در آن ذکر کنند.

برای ایجاد چنین ابزاری که به آن لید مگنت (lead magnet) هم می‌گویند ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه محتوایی را می‌خواهید در اختیار کاربران قرار دهید:

  • مقاله یا مطالعات موردی
  • کتاب الکترونیک و پی‌دی‌اف
  • درس‌های کوتاه دیجیتالی
  • تخفیف
  • دموی رایگان محصولات
  • آزمون و تست

برای کمپانی‌های B2B مقاله‌ها و مطالعات موردی جذابیت بیشتری دارند. ولی اگر مخاطبان شما افراد مصرف کننده هستند، پی‌دی‌اف و کتاب الکترونیک بهتر عمل می‌کنند. در نهایت محتوای داخل لید مگنت شما باید برای فالوورهای شما جذابیت داشته باشند.

برای خلق چیزی که واقعا باارزش باشد باید مانند مخاطبان خودتان فکر کنید. خودتان را جای یکی از مخاطبان بگذارید و ببینید با چه محصول یا محتوایی می‌توانید نیاز آن فرد را برطرف کنید. سپس خودتان یا با کمک افراد متخصص (فریلنسرها) آن محتوا را خلق کنید.

بیایید به مثالی بپردازیم که کمک می‌کند نیاز مخاطبانتان را از طریق لید مگنت رفع کنید. یک عکاس را در نظر بگیریدکه بیش از ۳۵ هزار فالوور واقعی اینستاگرام دارد. او کسب و کاری را در خصوص کلاس‌های کارآفرینی راه انداخته است و بیشتر فالوورهای او عکاس هستند. این عکاس یک لینک را در استوری‌های اینستاگرام خودش به اشتراک می‌گذارد و فالوورهایش را تشویق به کلیک بر روی لینک می‌کند.

وقتی مخاطبان بر روی لینک کلیک می‌کنند به یک لندینگ پیج هدایت می‌شوند و در آن‌جا باید ایمیل و مشخصات خودشان را وارد کنند تا یک راهنمای رایگان عکاسی دریافت کنند. این راهنما شامل تجریبات شخصی عکاس ما در مورد رشد حساب کاربری اینستاگرامش است که اتفاقا ارزش بسیار بالایی هم برای مخاطبانش دارد.

وقتی فهرستی از ایمیل‌ها را جمع‌آوری کردید حالا باید وارد مرحله ایمیل مارکتینگ شوید. به صورت منظم و طی بازه‌های زمانی مشخص به فالوورهای خودتان ایمیل بزنید محصولات خودتان را معرفی کنید. آن ها را تشویق به خریدن کنید. این کار در نهایت فالوورهای شما را به مشتری‌هایتان تبدیل خواهد کرد.

یک لندینگ پیج مختص اینستاگرام بسازید

وقتی فالوورها روی لینک لید مگنت شما کلیک می‌کنند باید به یک لندینگ پیج هدایت شوند. این لندینگ پیج باید مختص اینستاگرام شما باشد و طراحی و فضای آن مخاطبان را یاد اینستاگرام بیندازد. برای این کار باید صفحه وبی طراحی کنید که قابل جستجو در گوگل نباشد و فقط از طریق کلیک بر روی لینک اینستاگرام قابل دسترسی باشد.

افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

البته استفاده از لندینگ پیج بسیار پر کاربرد است و در زمینه‌های دیگر به جز اینستاگرام هم می توان از آن بهره گرفت. برای مثال تخفیف‌های تعطیلات. برای این کار شما یک پیج مستقل می‌سازید و فالوورها را برای گرفتن تخفیف به آن پیج هدایت می‌کنید. این همان کاری است که پروفایل Discount Dance انجام داد تا تخفیفات تعطیلاتش را برای فالوورها تبلیغ کنید.

نتیجه‌گیری چگونگی افزایش فالوور اینستاگرام

شاید تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری کمی پیچیده به نظر برسد ولی اگر گام‌های گفته شده را به درستی و با دقت انجام دهید، این کار بسیار ساده خواهد بود. فالوورهای اینستاگرام خودتان را افزایش دهید، آن‌ها را تشویق به تعامل با محتوای خودتان کنید و در نهایت آن‌‌ها را به مشتری‌هایتان تبدیل کنید.

اینستاگرام یک پلتفرم رو به رشد است که می‌‌تواند منبع بسیار باارزشی برای کسب و کارها باشد. نظر شما چیست؟ آیا استراتژی ما برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام کاربردی است؟ شما چه استراتژی‌هایی برای این کار دارید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©