سئوسیگ

روانشناسی رنگ در اینستاگرام مارکتینگ و معرفی رنگ های مناسب پیج ها

پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

روانشناسی رنگ

رنگ ها همیشه اطراف ما بوده اند آبی بیکران آسمان، سبزی روح بخش درختان و گیاهان و رنگ بنفش گل های ارغوان همه نشانه زندگی و حیات هستند. تصور اینکه اگر دنیا تک رنگ بود و این همه رنگارنگی وجود نداشت بسیار سخت است و حتی فکر کردن به آن نیز باعث ایجاد حس بدی در ما می شود. پس جای تعجب نیست که رنگ ها چقدر می توانند اثرات عاطفی بر ما داشته باشند!

در حقیقت روانشناسی رنگ ها یک استراتژی بسیار موثر برای بازاریابان باهوش است، که وقتی می خواهند نظرات و افکار مخاطبانشان را در مورد برند خود به شکل خاصی جهت دهی کنند از آن استفاده می کنند. به چراغ راهنما فکر کنید وقتی قرمز است یعنی باید متوقف شویم و وقتی سبز است می توانیم برویم و این دو رنگ با این دو عمل ارتباط پیدا کرده اند، از این ارتباط در طراحی صفحات وب سایت ها و دکمه های وب سایت استفاده می شود.

خبر خوب این است که شما هم می توانید از روانشناسی رنگ در استراتژی تولید محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید، با در نظر گرفتن عواطفی که رنگ های مختلف به ما می دهند ، می توانید فید اینستاگرام خود را به شکلی برنامه ریزی کنید که باعث ایجاد اثر دلخواه شما شود. در این مقاله از آکادمی سئوسیگ ما فراتر از زیبایی شناسی رنگ ها به روانشناسی نحفته در پس بعضی از رنگ های مورد علاقه شما می پردازیم و اینکه چگونه می توانید خودتان از آنها برای رشد پیج اینستاگرام تان استفاده کنید توضیح خواهیم داد.

روانشناسی رنگ چیست ؟

در حالی که روانشناسی رنگ قرن هاست که در دنیایی هنر، علوم و تجارت استفاده می شود اما هنوز شواهد و مدارک دقیقی از تاثیرات رنگ ها بر مغز وجود ندارد، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد دیدن رنگهای مختلف می تواند بر روحیه ما تأثیر داشته باشند و بر نحوه تفکر و عملکرد ما تأثیر بگذارند. بعنوان مثال یک مطالعه روی قرص ها نشان داده که قرص های با رنگ گرم اثرات بیشتری روی بیمار دارند تا قرص های با رنگ سرد (محتوای شیمیایی قرص ها در این آزمایش یکسان بوده اند) در تحقیق دیگری مشخص شد که رنگ قرمز باعث می شود افراد با سرعت و نیروی بیشتری عکس العمل نشان دهند، در واقع دیدن رنگ تا شنیدن یک پیام اخطار سریعتر می تواند پیام را به مغز برساند. علاوه براین شواهد نشان می دهد که خیابان های روشن و دارای نور به نسبت خیابان های تاریک از اتفاقات مجرمانه کمتری برخوردار هستند.

بیشتر محققان روانشناس رنگ بر این باورند که رنگ ها بر افراد تاثیرات متفاوت دارند، حس افراد بر رنگ ها می توانند با توجه به فرهنگ و روابط جامعه تفاوت داشته باشد، به همین دلیل است که یک رنگ می تواند بر یک فرد تاثیر متفاوتی تا فرد دیگر داشته باشد. اما چند رنگ وجود دارند که در جوامع مختلف تقریباً تاثیرات مشابه دارند رنگ هایی مانند زرد و سبز از این دست رنگ ها هستند.

معرفی برخی از رنگ های متداول و تاثیرات روانی آنها

روانشناسی رنگ پالت قرمز : انرژی، شور و شوق، پرخاشگری، عشق، قدرت

روانشناسی رنگ اینستاگرام

چه نوع پیج های از رنگ قرمز استفاده کنند : یک واقعیت قرمز مناسب کسانی که می خواهند در محدوده ایمن باشند و ریسک نکنند مناسب نیست. قرمز مناسب برندها و اشخاصی است که می خواهند متمایز و جسورانه باشند. افرادی که اهل ریسک هستند و می خواهند کمی فوق العاده به نظر آیند و بدنبال برند سازی شخصی هستند بهتر است از رنگ قرمز استفاده نمایند.

 

روانشناسی رنگ پالت آبی : هماهنگی ، سلامتی ، آرامش ، ثبات ، اعتماد ، صلح

روانشناسی رنگ اینستاگرام

چه نوع پیج هایی از رنگ آبی استفاده کنند : آبی برای هر کسی که می خواهد در پیج خود حس آرامش و هماهنگی بوجود آورد گزینه خوبی است. انواع آبی روشن و سیر به لطف هماهنگی با طبیعت خصوصاً دریا و ساحل در بین پیج های گردشی مورد استفاده قرار می گیرند، آبی همچنین در بین پیج های فناوری محبوب است و برندهایی که می خواهند حس اعتماد و آرامش ایجاد کنند بهتر است از خانواده رنگ آبی در استراتژی پیج خود بهره ببرند.

 

روانشناسی رنگ پالت زرد : نشاط ، مثبت ، شادی ، سرگرمی ، انرژی ، مشعوف ساختن

روانشناسی رنگ اینستاگرام

چه نوع پیج هایی از رنگ زرد استفاده کنند : پیج هایی که می خواهند حس دوستی ایجاد کنند و یا سرگرم کننده به نظر آیند زرد برای آنها بهترین انتخاب است. رنگ زرد یک انتخاب محبوب برای محصولات زیبایی ، خوراکی و محصولات مربوط به بچه ها می باشد.

 

روانشناسی رنگ پالت سبز : طبیعت ، طراوت ، ثروت ، رشد ، ثبات

رنگ اینستاگرام

چه نوع پیج هایی از رنگ سبز استفاده کنند : اگر در کپشن پست های خود از کلماتی مانند سلامتی ، بهداشت ، پایداری ، ارگانیک ، گل و گیاه ، محیط زیست استفاده می کنید سبز گزینه بسیار عالی برای شما است. سبز با ایجاد حس طبیعی و احیاء برای پیج هایی مانند مربیان یوگا ، سلامت محور انتخابی بسیار عالی است.

 

روانشناسی رنگ پالت بنفش : لوکس ، پرستیژ ، جاه طلبی ، رمز و راز ، خلاقیت

چه نوع پیج هایی از رنگ بنفش استفاده کنند : از سال ها قبل رنگ “بنفش” بعنوان رنگ نماد سلطنت و اشرافی در نظر گرفته شده است. این رنگ یک انتخاب عالی برای پیج های مد و فشن ، سبک زندگی و لوکس گرایی است. با این حال این به خاطر احساسات زنانه و در عین حال قدرتمند برای پیج های مرتبط به زنان و محصولات زنانه نیز بسیار عالی است.

 

روانشناسی رنگ پالت صورتی : زنانگی ، لطافت ، تعلیم و تربیت کودک ، شیرینی

چه نوع پیج هایی از رنگ صورتی استفاده کنند : خیلی ها بر این باورند که رنگ صورتی رنگ دخترانه است ولی در روانشانسی رنگ جدید مشخص شده که تمایلی در  مردان به رنگ صورتی وجود دارد اما با توجه به این جمله مردان در انتخاب آن مردد شده و کمتر به سراغ آن می روند. استفاده از صورتی ملایم برای پیج هایی که محصولات زنانگی مانند لوازم آرایش و لباس زیر می فروشند انتخاب بسیار خوبی است. با این حال صورتی سیر حس جذابیت و جنب و جوش دارد لذا استفاده از آن برای پیج های بدن سازی ، استایل و آرایشی مناسب است.

 

روانشناسی رنگ پالت قهوه ای : زمین ، زمین شناسی ، اطمینان ، سلامت عمومی

چه نوع پیج هایی از رنگ قهوه ای استفاده کنند : شاید فکر کنید که چه کسی از رنگ قهوه ای در برند سازی خود استفاده می کند!! اما روانشناسی رنگ جدید نشان می دهد که رنگ آجری و قهوه ای نماد زمین و ایجاد کننده حس آغوش گرم هستند، اخیراً برندهای معروفی به این رنگ ها رو آورده اند. این رنگ می تواند برای پیج های مد و فشن و پیج های که آموزش های اخلاقی و ارزشی ارائه می کنند انتخاب خوبی باشد.

چگونگی استفاده از رنگ ها در برند سازی پیج اینستاگرام

در قسمت های قبل روانشاسی رنگ تعدادی از رنگ های پر کاربرد را توضیح دادیم، حال شاید این سوال پیش آید که چگونه و در کجا از این رنگ ها استفاده کنید، خب پس از انتخاب رنگ مناسب خود سعی کنید :

  1. در لوگوی پیج خود حتماً از آن رنگ استفاده کنید.
  2. کاور هایلات های خود را با استفاده از رنگ مد نظرتان بسازید.
  3. در انتخاب عکس پست های پیج خود اگر مایل هستید که آن بدون تغییر رنگ منتشر شود، می توانید در تصاویری که با دوربین خود می گیرید و یا از اینترنت پیدا می کنید رنگ برندتان موجود باشد مانند تصاویر بخش رنگ قرمز و سبز.
  4. اگر می خواهید کاور رنگی تصاویر خود را با رنگ منتخب خود ایجاد کنید می تواند در زمان انتشار پست از بخش فیلترهای رنگ اینستاگرام کاور رنگ خود را ایجاد و روی عکس اعمال کنید، مانند تصاویر بخش رنگ زرد.
  5. اگر بدنبال تصاویر مینمالیستی و تک رنگ مانند سیاه و سفید هستید می توانید از بخش فیلتر پیشرفته تصاویر اینستاگرام استفاده کنید و تصاویر مد نظر خود را بسازید.

کلام آخر

انتخاب یک رنگ مناسب برای پیج تان می تواند برند شما را قوی و با اصالت نشان دهد، اما در کنار آن تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت و همچنین نوشتن کپشن های مناسب باعث رشد و افزایش فالوور شما خواهد شد. فراموش نکنید این محتوا است که باعث حفظ و افزایش فالوورهای یک پیج اینستاگرام خواهد شد.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©