سئوسیگ

ریزش فالوورهای اینستاگرام – چرا فالوورهای خود را در اینستاگرام از دست می دهید ؟

پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

ریزش فالوورهای اینستاگرام

ریزش فالوورهای اینستاگرام اتفاق ناخوشایندی که پس از روزها و ساعت ها تلاش برای رشد پیج اینستاگرام ممکن است شما را نگران و دلسرد کند. حفظ فالوورها نیازمند رعایت نکاتی است که در صورت عدم آگاهی از آنها تمام زحمات شما در جذب فالوور از بین می رود. احتمالا مقالات زیادی در مورد بهترین زمان ارسال پست و نحوه انتخاب درست هشتگ و غیره را در وب سایت سئوسیگ و دیگر وبلاگ ها مطالعه نموده اید اما همچنان کاهش فالوورها را دارید و در یک حلقه تکراری قرار گرفته اید امروز فالوورهای خود را افزایش می دهید اما فردا تعداد قابل توجهی را از دست می دهید چرا اینگونه می شود ؟

ما در ادامه ی این مقاله از وب سایت سئوسیگ به شما خواهیم گفت که چه عواملی باعث ریزش فالوورهای اینستاگرام می شود و اینکه چگونه می توانید از کاهش و آنفالو فالوورها جلوگیری کنید.

ریزش فالوور بدلیل داشتن فالوورهای فیک، اسپم و ربات

یک روش متداول وجود دارد که اکثر کاربرهای اینستاگرام برای جذب فالوور از آن اسنفاده می کنند روش فالو / آنفالو در این روش شما کاربرانی را فالوو می کنید به امید اینکه آنها شما را فالوو کنند و اگر پس از یک و یا چند روز شما را فالوو نکرده اند شما آنها را آنفالوو می کنید.

به نظر می آید روش مناسبی برای جذب فالوور است اما واقعاً فالوورهای جذب شده از طریق این روش با پیج شما ارتباط برقرار خواهند کرد آیا باعث افزایش نرخ تعامل پیج شما می شوند. وقتی برای پاسخ دادن به این سوالات یک پیج را که فالوورهای خود را از طریق فالو / آنفالو جذب نموده از طریق ابزار آنالیز اینستاگرام مورد بررسی قرار می دهیم متوجه خواهیم شد که برخلاف تصور این نوع فالوور نه تنها باعث افزایش نرخ تعامل نشده اند بلکه نرخ تعامل را نیز کاهش داده اند چرا ؟

پاسخ : اگر شما فالووری جذب کنید که با پست های شما ارتباط برقرار نکند و در واقع فالوور هدف نباشد فقط تعداد فالوورهای تان افزایش پیدا کرده و در مقابل نرخ تعامل پیج تان کاهش پیدا نموده، بدلیل اینکه آنها هیچگاه پست های شما را لایک و یا کامنت نمی کنند ولی در فرمول محاسبه نرخ تعامل یعنی تعداد لایک + کامنت ها + شیرها + سیوها تقسیم بر تعداد فالوورها ضربدر صد لحاظ می شوند و این فالوورهای به اصطلاح روح در حاصل فرمول شما تاثیر منفی می گذارند. در این حالت نرخ تعامل شما بشدت کاهش میابد و این اصلا به نفع شما نیست.

الگوریتم اینستاگرام در بعضی مواقع پیج هایی که نرخ تعامل خیلی پایین دارند فالوورهای غیرفعال آن را بصورت خودکار حذف می کند، در نتیجه باتوجه به موارد بالا و رفتار الگوریتم روش فالوو / آنفالو روش مناسبی برای جذب فالوور نیست و می تواند پیج شما را در یک مقطع زمانی دچار کاهش فالوور کند.

کاهش فالوورهای اینستاگرام

پاکسازی حساب های اینستاگرام برای جلوگیری از ریزش یکباره فالوورها

بخشی از حساب های کاربری که شما را دنبال می کنند فیک، اسپم، ربات و یا پاک شده هستند و هیچگونه فعالیتی در پیج شما ندارند، پس بهتر است هر ماه فالوورهای غیرفعال خود را شناسایی و حذف کنید، تا تاثیرات منفی آنها در نرخ تعامل کاهش یابد. اگر فالوور خریداری کرده اید قطعاً بخش زیادی از آنها جزء غیرفعال ها هستند و باید هرچه سریعتر پیج تان را قبل از اینکه الگوریتم مجبور به پاکسازی شود خودتان پاکسازی کنید.

ریزش فالوورهای اینستاگرام بدلیل عدم تولید محتوای با کیفیت و مداوم

زمانی که کاربری فالوور شما می شود دوست دارد که از طریق پیج شما مطالب ارزشمند و با کیفیت بدست آورد. اگر فالوور شما بعد از مدتی متوجه شود که محتوای شما ارزشی ندارد و با کیفیت نیست آنفالو می کند. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید فالوورها را از طریق محتوا حفظ کنید.

۱- تولید عکس های با کیفیت

عمده هدف اینستاگرام ارائه عکس است و بخش زیادی از رقابت در سطح این شبکه اجتماعی برسر تولید عکس های زیبا با کیفیت و حرفه ای است. اگر پیج رقیب شما از عکس های با کیفیت و حرفه ای استفاده می کند و شما در مقابل او از عکس های معمولی و بی کیفیت استفاده می کنید چه دلیلی وجود دارد که یک کاربر فالوور دائمی پیج شما باشد و با کاهش فالوور مواجه نشوید، عکس ها باید در نگاه اول خیره کننده باشند و در عرض چند ثانیه ارزش پیج شما را به بیننده انتقال دهند. صد در صد کاربران اینستاگرام در ابتدا عکس های یک پیج را می بینند و اگر از عکس ها خوششان آمد به احتمال بسیار بالا فالوور آن خواهند شد و در آینده هم تعامل خوبی با پیج خواهند داشت.

برای تولید عکس های حرفه ای نیازمند دوربین های پیشرفته نخواهید بود کافیست با دوربین گوشی خود بدرستی عکس بگیرید و با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ آنها را ویرایش کنید و سپس در پیجتان منتشر کنید، متوجه خواهید شد که با اینکار تعامل پیج تان چقدر افزایش پیدا می کند. برای یادگیری تولید عکس های باکیفیت و حرفه ای اینجا کلیک کنید.

ریزش فالوور اینستاگرام

۲- بیش از حد فروش

اینستاگرام یک محیط اجتماعی و محتوا محور است. کاربران آن دوست دارند محتوای جذاب و البته متنوع را دنبال کنند. اگر شما یک پیج فروش محصول دارید و مدام پست های محصولات خود را می گذارید و فقط به فکر فروش محصولات خود هستید مطمئن باشید بزودی بخش زیادی از فالوورهای تان را از دست خواهید داد. تنوع در انتشار پست با حفظ حوزه کاری می تواند جذابیت و حفظ فالوورهای پیج شما را چندین برابر افزایش دهد.

به پست ها و استراتژی انتشار محتوای خود نگاهی بیندازید، ببینید که تا چه اندازه تنوع داشته اید و تا چه مقدار به فکر خود بوده اید و چقدر به فکر فالوورهای تان، اگر در پیج تان فقط پست های فروش محصول منتشر شده و از پست آموزشی، سرگرم کننده و عکس های جذاب غیر کاری اما مرتبط به حوزه کاری تان خبری نیست مسیر را اشتباه می روید و باید به فکر تغییر آن باشید.

۳- انتشار بیش از حد پست و کاهش فالوور

بله در مقابل انتشار پست کم انتشار پست بیش از حد هم می تواند باعث ریزش فالوور شود. اگر در پیج خود پشت سر هم پست منتشر کنید نتیجه آن منفی خواهد شود. ما پیشنهاد می کنیم کیفیت را جایگزین کمیت کنید اگر به جای انتشار ۵ پست بی کیفیت در روز ۱ تا ۲ پست با کیفیت منتشر کنید محبوبیت شما افزایش پیدا می کند. انتشار یک تا دو پست و حداکثر ۳ پست در روز استراتژی مناسبی است.

استفاده بیش از حد از انتشار عکس های بریده شده و انتشار آن عکس در چند پست Grid Post نیز می تواند کسل کننده باشد و ممکن است فالوورهای شما را مجبور به زدن کلید آنفالو کند.

کاهش فالوور اینستاگرام

 

۴- پایبندی به حوزه کاری جهت جلوگیری از ریزش فالوورهای اینستاگرام

فالوورهای شما بدلیل اینکه به حوزه کاری شما علاقمند هستند پست های پیج تان را دنبال می کنند، اگر عنوان پیج شما نشان دهنده حوزه کاری شما باشد و محتوای منتشره در آن مغایر با عنوان و بیو باشد توقع نداشته باشید که فالوورها پیج تان را ترک نکنند. اگر شما محصولات خود ، آموزش ها و عکس های جذاب حیطه کاری خود را متشر می کنید و ناگهان در بین آن ها عکسی از خود و گربه خانگی تان منتشر کنید یک دوگانگی ایجاد خواهید کرد، و این چیزی جزء زدن کلید آنفالو توسط فالورهایتان و کاهش فالوور در پی نخواهد داشت.

۵- کپشن ها مانع کاهش فالوورها

اگر فالوورهای پیج تان نتوانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند پس از مدت کوتاهی پیج تان را ترک می کنند، عکس ها بخش اصلی محتوای قابل انتشار در اینستاگرام هستند اما کپشن ها پل برقراری ارتباط بین عکس و دنبال کننده شما می باشند. اگر نتوانید کپشن های جذاب بنویسید این ارتباط برقرار نمی شود و در طول زمان با ریزش فالوورهای اینستاگرام تان مواجه می شوید.

ما پیشنهاد می کنیم برای کپشن ها از اخبار و اتفاقات جدید حوزه کاری خود، مضرات و محاسن کالاها و محصولات حوزه کاری تان و نقل قول های الهام بخش استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام و رازهای ناگفته درباره نوشتن جذاب‌ترین کپشن‌های اینستاگرام اینجا کلیک کنید.

۶- افزایش تعامل با فالوورها

دنبال کننده گان پیج شما با محتوای منتشره ارتباط برقرار می کنند و زیر آن ها کامنتی می نویسند و توقع دارند که عکس العمل شما را ببینند، اگر شما به آنها بی توجهی کنید و حتی کامنت آنها را لایک نکنید دیگر کارشان را تکرار نخواهند کرد. معمولا فالوورهای جدید بخشی از کامنت ها را می خوانند اگر متوجه شوند که شما هیچ عکس العملی نداشته اید و نسبت به نظرات دیگران بی تفاوت هستید در دنبال کردن پیج شما دچار تردید خواهند شد.

پس برای افزایش ارتباط با فالوورهای پیج تان وقت بگذارید و نظرهای آنها را پاسخ دهید، این کار می تواند باعث جلوگیری از ریزش فالوورهای اینستاگرام تان شود.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©