پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

bingx

اگر اهل ترید باشید، اسم صرافی بروکر بینگ ایکس bingx را زیاد شنیده اید. دنیای ارزهای دیجیتال، بورس و فارکس یا هر بازار معاملاتی دیگر، همیشه روند مثبت ندارد. گاهی نیز ممکن است بازار منفی شود. شاید این اتفاق را در سایت‌های صرافی، کارگزاری‌های بورس و بروکرهای فارکس دیده باشید. گاهی، برخی از سهم‌ها به رنگ قرمز هستند و اصطلاحا بازار حالت منفی دارد. درست بر خلاف روزهایی که بازار به رنگ سبز بوده و مثبت است.

در این روزها اگر استراتژی خاص معاملاتی نداشته باشید، تصمیمات هیجانی خواهید گرفت. انتهای تصمیمات هیجانی کاملا مشخص است و به احتمال بسیار زیاد، ضرر خواهید کرد.

برخی از روندهای نزولی بازار را می‌توان از قبل پیش بینی کرد. معمولا افراد حرفه‌ای و تریدرهای کاربلد، می‌دانند که چگونه بازار منفی را پیش بینی کنند. برخی هم چیز زیادی از تحلیل و استراتژی نمی‌دانند و قایق خود را روی موج‌ها رها کرده و هرجا که بازار یا بقیه بروند، آنها نیز خواهند رفت.

تشخیص و پیش بینی نزولی بودن بازارها، همیشه هم درست از آب در نمی‌آید. گاهی ممکن است یک حادثه ناگهانی منجر به این اتفاق شود. مثلا سخنرانی جنجالی شخصیت‌های مهم در مورد ارزهای دیجیتال، نرخ ارز و غیره. همچنین اتفاقات ناگهانی مانند حملات تروریستی، جنگ و بلایای طبیعی می‌تواند بازار را به یک باره نزولی کند و این روند ادامه دار باشد.

حالا باید دید در صورت مواجه شدن با بازار نزولی، چه باید کرد و چه نباید کرد. این باید و نبایدها، درنهایت منجر به ایجاد نوعی استراتژی خواهد شد که قصد داریم در اینجا به بحث و بررسی آنها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

در این مطلب می‌آموزید:

  1. مفهوم بازار نزولی در بین بازارهای مالی

  2. نحوه برخورد افراد سرمایه گذار و تریدر روزانه با روند نزولی بودن بازار

  3. انواع استراتژی‌های مختلف برای روزهای منفی بازار

  4. ویژگی‌های استراتژی مناسب برای روزهای منفی بازار

بازار نزولی و مفهوم آن در معاملات

وقتی قیمت سهام، ارزهای دیجیتال یا جفت ارزهای فارکس و یا هر مورد معامله دیگر در هر بازاری، رو به سقوط می‌رود، بازار روند نزولی دارد. اما اینکه بتوانیم بازار را نزولی بدانیم، مستلزم یک سری شرایط است که یکی از مهم‌ترین آنها، قیمت است. اگر قیمت سهام، ارز دیجیتال یا جفت ارز مورد نظر، ۲۰ درصد از قیمت سقف تعیین شده برای آن کمتر شود، اصطلاحا بازار را نزولی یا خرسی می‌گویند.

علاوه بر عامل قیمت، باید زمان را هم در نظر داشت. گاهی پیش می‌آید که یک سهم برای چند ساعت یا ۱ الی ۲ روز بیشتر از ۲۰ درصد از قیمت تعیین شده سقف خود را از دست می‌دهد. اما باز هم نمی‌توان آن را خرسی نامید. باید این اتفاق در مدت زمان و تایم فریم خاصی رخ دهد و برای مدتی ادامه دار باشد. در این شرایط، بدبینی و نگرانی بر کل بازار حاکم می‌شود. سرمایه گذاران و حتی تریدرهای اسکالپ ممکن است دچار نگرانی شده و دست به تصمیمات غیر عاقلانه و هیجانی بزنند. اما همه به یک شکل رفتار نمی‌کنند.

برخی از سرمایه گذاران و تریدرها برای این روزها آماده شده‌اند و با داشتن استراتژی معاملاتی برای روزهای منفی بازار، سعی در کنترل احساسات خود داشته و تصمیم عاقلانه می‌گیرند. آموزش اپلیکیشن موبایل صرافی بینگ ایکس bingx هم کمک شایانی برای ترید می کند.

باید به این نکته توجه داشت که روند نزولی بودن در هر بازار و برای هر معامله‌گری الزاما بد نیست. مثلا در بازار فارکس، اکثر افراد به دنبال ترید هستند و با نوسان گیری‌های کوتاه مدت، کسب سود و درآمد می‌کنند. زیرا بنیان و اساس بازار فارکس به این شکل است. البته برخی نیز در سهم‌های خاص که از نظر فانامنتالی ارزش سرمایه گذاری دارند، سرمایه گذاری می‌کنند. اما اکثر معامله گران به شکل اسکالپ و ریزه خوار هستند و حتی در مواقع نزولی بودن بازار هم، کسب سود می‌کنند.

در بازارهای دیگر مانند ارزهای دیجیتال، بورس و فرابورس و طلا و سکه، موضوع کمی فرق دارد. سرمایه گذاران در این بازارها معمولا برای هولد کردن، سهم مورد نظر خود را خریداری می‌کنند. شاید عده‌ای هم معاملات روزمره و کوتاه مدت داشته باشند اما اکثر افراد، سرمایه گذاری بلند مدت دارند. در این مواقع، افرادی که دارای استراتژی معاملاتی برای روزهای منفی بازار هستند، موفق عمل می‌کنند.

انواع استراتژی برای مواجه شدن با روزهای منفی بازار

آموزش اپلیکیشن موبایل صرافی bingx

بازارهای مالی دنیا اعم از سکه و طلا، بورس و سهام، فارکس و ارزهای دیجیتال و هر بازار دیگر، نه تا ابد صعودی می‌ماند و نه تا ابد، نزولی خواهد بود. نوسان، جزء همیشگی یک بازار مالی است.

بازارهایی که حالت صعودی دارند، بلاخره امکان دارد که روند نزولی را نیز تجربه کنند. به همین خاطر، باید منتظر چنین روزهایی باشید و خود را کاملا مهیا کنید. در اینجا به چند استراتژی و یا اقدام به موقع اشاره خواهیم کرد که برای نزولی بودن بازار، بسیار مهم هستند:

  1. غلبه بر احساسات و کنترل هیجانات:

بازارهای مالی مانند ارز دیجیتال و فارکس، متاثر از خبرها و اتفاقات خاص پیش بینی شده و غیر قابل پیش بینی است. امکان دارد سهمی که تا دیروز صعودی بوده است، امروز روند نزولی پیدا کند. اگر شما همین امروز و فردا آن سهم را بفروشید، نشان از غلبه احساس و هیجان بر شما دارد. اصطلاحا شما دچار حملات پانیک سل شده‌اید. اگر هم چند روز یا حتی چند ماه این روند ادامه بیابد و باز هم شما این اقدام را انجام دهید، باز هم گرفتار احساسات خود شده‌اید. شما باید بدانید که هر بازار نزولی، بالاخره حالت صعودی به خود می‌گیرد. فقط باید در چنین حالتی، احساسات خود را کنترل کنید.

  1. استراتژی DCA داشته باشید:

وجود روند نزولی در بازار، جزئی از چرخه بازار محسوب می‌شود. اگر تصمیم دارید دارایی‌های خود را برای بلند مدت نگهداری کنید و از روند نزولی بودن بازار وحشت دارید، از استراتژی میانگین هزینه دلاری استفاده کنید. در این استراتژی باید صرفنظر از صعودی یا نزولی بودن بازار، مقدار مشخص از یک دارایی را خرید کنید. با گذشت زمان، میانگین خرید شما کم شده و زمانی که نزولی بودن بازار به اتمام برسد، سهم شما وارد سود دهی می‌شود.

  1. استراتژی تنوع بخشی به سبد دارایی:

این استراتژی به احتمال زیاد شما را وارد سود دهی می‌کند. شاید شنیده باشید که آدم عاقل، تمام تخم مرغ‌هایش را در یک سبد نمی‌گذارد. شما هم نباید تمام سرمایه خود را معطوف به یک بازار و یک سهم خاص کنید. سرمایه خود را چند قسمت کنید و برای مثال در بازار ارز دیجیتال، چند ارز دیجیتال خریداری کنید و مقداری از سرمایه خود را در فارکس، جفت ارز بخرید. این کار به راحتی در صرافی bingx امکان پذیر بوده و می‌توانید علاوه بر خرید ارز دیجیتال، جفت ارزهای فارکس را هم خرید کنید. و مابقی را در یک بازار مانند طلا یا مسکن سرمایه گذاری کنید. در این صورت، وقتی با روند نزولی بودن بازار در یکی از آنها مواجه شوید، احتمالا در بازار دیگر، در حال سود کردن باشید و ضرر موجود را جبران کنید.

  1. خودتان را به مردن بزنید:

بازار نزولی را بازار خرسی می‌گویند. بهترین استراتژی برای برخی از افراد این است که خود را به مردن بزنند و هیچ کاری نکنند. خرس به کسی که تکان نخورد و مرده باشد، هیچ کاری ندارد . اما در صورت تکان خوردن، حتما لقمه چرب و نرم او خواهید شد. بازار منفی مانند خرس در پی بلعیدن شما است. اگر هر اقدامی در جهت فروش سهم خود کنید، گرفتار خواهید شد.

  1. استراتژی خرید در بازار منفی و استفاده از خرید:

وقتی بازار منفی می‌شود، موقعیت خوبی برای خرید مجدد است. وارن بافت به این موضوع بسیار معتقد است و می‌توان ضر و زیان ناشی از بازار منفی را از این طریق جبران کرد. بالاخره بازار از حالت نزولی در خواهد آمد و چون سهم شما زیادتر شده است، احتمال سود کردن شما بسیار بالا خواهد رفت.

  1. کسب سود یا معاملات کوتاه مدت short:

بازار منفی همیشه هم بد نیست. برخی از افراد به اسکالپ و ترید روزانه یا کوتاه مدت می‌پردازند و با نوسان گیری کسب سود و درآمد می‌کنند. اگر اصول این کار را بدانید، موقعیت خوبی برای سود کردن است. در غیر این صورت دچار اشتباه در ترید خواهید شد و سرمایه خود را از دست خواهید داد.

ویژگی‌های استراتژی معاملاتی در روزهای منفی بازار

ورود و ثبت نام به بینگ ایکس bingx

استراتژی‌هایی که در بازارهای منفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید توسط افرادی به اجرا در بیاید که مهارت کافی در معامله گری داشته باشند. در غیر این صورت، متحمل ضرر سنگین‌تری در بازار منفی خواهند شد.

استراتژی‌های معاملاتی، صرفا به معنای تعیین زمان مناسب برای ورود و خروج و خرید و فروش نیستند. نمی‌توان گفت که فلان استراتژی خوب است چون ویژگی‌های خاصی دارد و فلان استراتژی بد است و کاربردی ندارد. در واقع باید گفت استراتژی خوب و بد نداریم، بلکه اجرا کننده خوب و بد داریم. شخص حرفه‌ای، بهترین استراتژی معاملاتی در روزهای منفی بازار را متناسب با شرایط بازار و روحیات خود، انتخاب می‌کند. اما در کل، استراتژی خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • حساب شده و دقیق باشد.

  • توسط شخص حرفه‌ای انجام شود.

  • برای مدت زمان طولانی کاربرد داشته باشد.

  • بتوان با آن، مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک کرد.

  • باید قابلیت اجرایی داشته باشد و با روحیات و شرایط معامله گر و سرمایه گذار، بیشترین تطابق را داشته باشد.

و کلام آخر

استفاده از استراتژی در روزهای منفی بازار، منجر به حفظ بیشتر سرمایه می‌شود. سعی کنید بدون برنامه و استراتژی در هیچ دنیای مالی، پا نگذارید. اگر می خواهید که بدانید چگونه از صرافی بینگ ایکس ۱۲۰ دلار جایزه بگیریم؟ حتما باید حجم معاملاتی خود را در این صرافی بالا ببرید و از بونوس های آن استفاده نمایید.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©