سئوسیگ

کارشناس تولید محتوا کیست (هرآنچه که باید در مورد کارشناس تولید محتوا بدانید)

پیشرفت پیج اینستاگرام شما با ابزارهای سئوسیگ صد در صد امکان پذیر است. ابزارهای سئوسیگ به هیچ وجه نیاز به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام شما ندارند به همین دلیل 100 درصد ایمن هستند.

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا کیست؟ درآمد تولید کننده محتوا چقدر است؟ چگونه می‌توانیم کارشناس حرفه‌ای محتوا شویم؟ کارشناس تولید محتوا به فردی گفته می شود که می تواند با توجه به مهارت و تخصصی که دارد، در بستر وب و در پلتفرم های گوناگون به فعالیت بپردازد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد زیادی از خدمات آنلاین استفاده می کنند و همین امر باعث می شود که راه های درآمدی همچون شغل تولید محتوا این چنین مورد استقبال قرار بگیرد. تولید محتوا و کارشناسی آن از جمله مهم‌ترین مهارت‌های پول ساز در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. در این مطلب قصد داریم صفر تا صد مسیر کارشناس محتوا شدن (از مهارت‌ها تا کسب درآمد) به شما معرفی کنیم. پس با این مطلب از پلتفرم محتوا نویسی کارو کانتنت همراه باشید.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

احتمالا به جز نام کارشناس تولید محتوا با نام های دیگری نظیر کارشناس بازاریابی محتوا، کارشناس محتوا، متخصص تولید محتوا، استراتژیست محتوا و… آشنا شده اید. کارشناسی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند، فردی است که مسئولیت تولید، ویراستاری، ویرایش و انتشار محتوا را در بستر آنلاین مانند شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و حتی ایمیل ها بر عهده می گیرد.

این کارشناس باید محتوای خود را در پلتفرم های گوناگونی توسعه دهد و سپس به ویرایش و انتشار آن بپردازد. البته کارشناسی که در این زمینه فعالیت می کند، باید در حوزه بازاریابی و فروش محصولات آنلاین و بالا بردن آگاهی خود نسبت به برندهای گوناگون توجه بیشتری داشته باشد.

هر چقدر اطلاعات این کارشناس بیشتر و جامع تر باشد، طبیعتاً در کار خود موفق تر خواهد بود. مهارت، تجربه و تخصص سه معیار اصلی و کلیدی برای موفقیت این افراد است تا بتوانند در شرکت های بزرگ مشغول به کار شوند که البته برخی از کارشناس ها، خود مجموعه ای را تشکیل داده و از آن به کسب درآمد می پردازند.

ویژگی ها و مهارت هایی که باید کارشناس تولید محتوا داشته باشد

کارشناس تولید محتوا باید مهارت و تخصص لازم را داشته باشد تا بتواند در حوزه کاری خود حرفی برای گفتن داشته باشد. به هر حال تجربه و مهارت به مرور زمان و با تمرین حاصل می شود ولی توصیه ما به شما این است که سعی کنید، از صفر تا صد و به صورت اصولی به یادگیری این مهارت ها بپردازید. در ادامه شما را بیشتر با مهارت و ویژگی های یک کارشناسی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند، آشنا خواهیم کرد.

مهارت های مورد نیاز کارشناس تولید محتوا

  • آشنایی با انواع پلتفرم

یکی از مهارت های اصلی کارشناس تولید محتوا آشنایی با انواع گوناگون پلتفرم است. کارشناس چنانچه قادر نباشد به تولید محتوا در پلتفرم هایی همچون موبایل، شبکه های اجتماعی، سایت ها و موارد این چنینی دیگر بپردازد، به هیچ عنوان نمی تواند در حوزه کاری خود موفق شود، تولید محتوایی که استاندارد لازم را داشته باشد، صد درصد در این پلتفرم ها حرفی برای گفتن خواهد داشت. این چنین کارشناس قادر خواهد بود در حوزه های مختلف فعالیت خود را به رخ بکشد.

  • آشنایی با سئو

مهمترین مهارت و تخصصی که کارشناس تولید محتوا باید داشته باشد، آشنایی کامل و کافی با سئو است. به این دلیل که کارشناس مورد نظر چنانچه قادر نباشد در مورد کلمات کلیدی تحقیق کند، نمی تواند آنچنان که باید و شاید یک محتوای استاندارد و البته سئو شده را تحویل دهد. البته تنها آشنایی با کلمات کلیدی و تحقیق در مورد آن ها کفایت نمی کند؛ چرا که باید در زمینه سئو آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند یک پروژه منظم و برنامه ریزی شده را هدایت کند؛ همچنین باید رقبا را به درستی تحلیل کرده تا بتواند فعالیت چشمگیری در حوزه کاری خود را به نمایش بگذارد. کارشناسی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند، اطلاعاتی که از رقبا به دست می آورد را به درستی باید تحلیل کرده و سپس از نقطه ضعف های آنها به عنوان نقطه قوت خود استفاده کند

  • دسته بندی اطلاعات

دسته بندی کردن تنها مخصوص محل کار و آشپزخانه منزل شما نیست، بلکه کارشناس تولید محتوا باید این مهارت را داشته باشد تا یک موضوع را در قالب و دسته های مشخص جای داده تا بتواند آن را به نحو احسن در اختیار کاربر قرار دهد. دسته بندی اطلاعات یکی از مهمترین مهارت هایی بوده که برای درک هرچه بیشتر مخاطب از محتوای مورد نظر، امروزه این چنین مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است.

  • نوشتن و ویرایش کردن

کارشناس تولید محتوا باید نویسنده قابلی هم باشد، یعنی بسیار روان و البته شفاف در مورد موضوعی بنویسد. در این بین، بهتر است بدانیدکه هر نوشته ای صددرصد اشکالاتی هم دارد و کارشناسی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند، باید مهارت ویرایش کردن را نیز در بین دیگر مهارت های خود جای دهد. نکته مهم تر این است که به جزء اشکالات نگارشی خود، باید اشکالات نگارشی دیگران را هم به خوبی تشخیص دهد.

  • ویرایش فیلم و عکس

کارشناس تولید محتوا تنها در زمینه تولید محتوای متنی نباید توانمند باشد. به این دلیل که امروزه محتواهای ویدیویی و همچنین تصویری هم بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. مهارت ویرایش تصاویر و فیلم ها هم یکی دیگر از مهارت های لازم برای کارشناسانی است که در زمینه تولید محتوا در حال فعالیت هستند. این افراد باید با نرم افزارهای گوناگونی برای ویرایش عکس و فیلم آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند به کسب درآمد بیشتری بپردازند.

وظایف کارشناس محتوا

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست؟

وظایف کارشناس تولید محتوا با توجه به نوع محتوایی که تولید می کند مشخص می شود. محتوا می تواند ویدیویی، صوتی، اینفوگرافیک، نوشتاری، پوستر و کاتالوگی باشد. محتواهای متنی خود از لحاظ مکان به ۲ دسته تقسیم بندی می شوند و اصول و قواعدی را به خود اختصاص می دهند. تولید محتوای صوتی نسبت به دیگر محتواها قیمت به نظر ارزان تری دارد و امروزه بسیار پرطرفدار است. محتوای تصویری هم هرچقدر خلاقانه تر باشد، قطعاً کاربر بیشتری را به سمت خود جذب می کند. محتوای ویدئویی یکی از محبوب ترین محتواهایی است که می توان تولید کرد.

محتوای اینفوگرافیک یک نوع روش جدید برای تولید محتوا به شمار می آید. به گونه ای که روی عکس و ویدیو می توان نوشته های مختصری را قرار داد. محتوای پوستر و کاتالوگی هم یکی از انواع تولید محتواهایی به شمار می آید که برای جلب توجه کاربران گزینه ای ایده آل محسوب می شود و در حال حاضر در شبکه های اجتماعی از این نوع محتوا بسیار استفاده می کنند. ما در ادامه شما را با وظایف کارشناسی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می کند، بیشتر آشنا می کنیم.

  • جستجو و جمع آوری داده ها

در حالت کلی می توان گفت اولین وظیفه کارشناس تولید محتوا، تحقیق و جستجو در مورد مطالب مورد نیازاست. چنانچه کارشناس به درستی قادر به جستجوی مطالب نباشد، قطعاً در طولانی مدت نمی تواند در حوزه کاری خود موفق باشد. جستجوی اصولی مطالب مورد نیاز برای انجام انواع تولید محتوا هر چقدر دقیق تر باشد، قطعاً محتوایی که تولید می شود هم بیشتر مورد توجه و استقبال قرار خواهد گرفت. امروزه در فضای وب، اطلاعات و داده های بسیار زیادی را می توان جمع آوری کرد و به نحو احسنت از آن ها برای انجام تولید محتوا استفاده کرد.

  • بکار گیری قوانین و اصول مربوط به سئو

بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) اصول و قواعد خاص خود را دارد و هر چقدر کارشناس تولید محتوا به اهمیت این موضوع واقف تر باشد، قطعاً در حوزه کاری خود موفق تر هم خواهد بود. سئو به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که شامل طراحی سایت، کدنویسی سایت، تولید محتوا، لینک سازی خارجی و تدوین قوانین تولید محتوا است. کارشناسی که در این حوزه فعالیت می کند، به خوبی می داند که یک سایت زمانی می تواند بازدهی خوبی داشته باشد که سایت وی، در صفحات اول گوگل جای خوش کرده باشد و رتبه بالایی را به خود اختصاص دهد. متأسفانه برخی از روش های غیر اصولی برای بالا بردن رتبه سایت خود استفاده می کنند که این روش ها در کوتاه مدت مشکلات ریز و درشت زیادی را به وجود می آورند.

  • انتشار محتوا با برنامه ریزی دقیق

منتشر کردن محتواهای گوناگون در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و… از جمله دیگر وظایف کارشناس تولید محتوا به شمار می آید. توجه داشته باشید که انتشار یک محتوا باید طبق برنامه ریزی درستی صورت بپذیرد و در غیر این صورت نتیجه پایانی کار نمی تواند نتیجه قابل قبولی باشد. متأسفانه برخی از افراد آن چنان که باید و شاید به زمان بندی اعتقادی ندارند و به همین دلیل هرچقدر هم محتوا باکیفیت باشد، آن چنان بازدهی که انتظار دارند را به دست نمی آورند؛ به همین دلیل برنامه ریزی برای انتشار محتوا را باید یکی از مهم ترین وظایف کارشناس های تولید محتوا در نظر گرفت.

  • مدیریت و رهبری

فردی می تواند به عنوان کارشناس تولید محتوا حرفی برای گفتن داشته باشد و به کسب درآمد بالاتر بیندیشد که بتواند مجموعه ای منسجم و البته هدفمند را به وجود آورد. برخی از افراد علاقه دارند تا در این زمینه (تولید محتوا) فعالیت داشته و درآمد بالایی را به دست آورند. با این وجود کارشناسی که در این حوزه در حال فعالیت است می تواند ضمن آموزش تولید محتوا علاوه بر درآمدی که از این طریق کسب می کند، پروژه های بیشتری را قبول کرده و به مجموعه خود بسپارد و طبیعتاً این چنین است که شاید کارشناس بتواند با رهبری و مدیریت درست شرکتی عظیم در حوزه تولید محتوا را هم راه اندازی کند.

  • ویراستاری

ویراستاری (Editing) مهم ترین وظیفه یک کارشناس تولید محتوا است. به هر حال هر نوشته ای به ویراستاری نیاز دارد و کارشناس اگر قادر به ویراستاری صحیحی نباشد، قطعاً دردسر و مشکلات ریز و درشت زیادی را باید تحمل کند. ویرایش محتوا، بررسی بیان و لحن، بررسی صحت و درستی متن، نظم و آراستگی متن، بررسی صحیح بودن علائم نگارشی و املایی و… همگی از جمله موارد مهمی به شمار می آیند که در ویراستاری مورد توجه قرار می گیرند.

حقوق کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

حقوق کارشناس تولید محتوا یک عدد و رقم ثابت نیست. به هر حال تجربه و کیفیت کار کارشناس و همچنین با توجه به میزان تخصصی که دارد در کنار تورم و نوسانات بازار مالی، باید حقوقی متغیر را در نظر بگیرید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چقدر کیفیت کار بالاتر باشد، طبیعتاً کارفرما حقوق بیشتری را برای کارشناس برآورد می کند.

بهتر است به عوامل مختلف از جمله تعداد کلمات هم دقت کنید؛ چراکه تعرفه معمولاً بر اساس تعداد کلمه مشخص می شود و ترجمه هم حقوق به مراتب بالاتری نسبت به فردی دارد که به بازنویسی می پردازد. این نکته را به خاطر بسپارید که محتواهای تألیفی نسبت به محتواهای بازنویسی شده، قیمت بالاتری دارند و صد درصد حقوق بیشتری را کارشناس می تواند در نظر بگیرد. هر چقدر سفارش تولید محتوا بیشتر باشد، قطعاً کارشناس می تواند حقوق بالاتری را با توجه به نوع سفارش برای خود برآورد کند.

حقوق کارشناس تولید محتوا

کاروکانتنت مرجع کامل و رایگان آموزش مهارت های تولید محتوا

اگر به مهارت کارشناسی محتوا علاقه‌مند هستید، کارو کانتنت همراه شماست. شما می‌توانید با مراجعه به وبلاگ این سایت و با دانستن مهارت‌های لازم که در این مطلب آمده بصورت کاملا رایگان و قدم به قدم برای کسب این مهارت آموزش ببینید. کارشناس تولید محتوا زمانی می تواند حقوق بالایی داشته باشد که مهارت های خود را در این زمینه تقویت کند. در مورد مهارت های کارشناس در این حوزه هرآن چه لازم بود را بیان کرده ایم. به هر حال تخصص، مهارت و تجربه در هر کاری بازدهی خاص خود را به وجود می آورد و در امر تولید محتوا قطعاً این معیارها را نمی توان برای مؤفقیت روز افزون افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، نادیده گرفت. کاروکانتنت یکی از با سابقه ترین مجموعه هایی است که در زمینه تولید محتوا فعالیت چشمگیری دارد و می توانید از خدمات این مجموعه به نحو احسنت استفاده کنید و با مشاورین آن در ارتباط باشید.

برای افزایش سرعت رشد پیج اینستاگرام خود
با قیمت های شگفت انگیز خرید کنید.

دوست عزیز اگر این محتوا برای شما مفید بود با اشتراک گذاری آن از طریق کلید های زیر باعث گسترش این آموزش شوید.

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

برای پست های اینستاگرام تان بی نهایت لایک و کامنت واقعی بگیرید

بدون استفاده از ربات و عدم نیاز به اتصال به حساب اینستاگرام تان با خیال راحت برای پست اینستاگرام تان لایک و کامنت بگیرید.
ابزار جدید

برای پست های اینستاگرام تان هشتگ های مناسب و ترند انتخاب کنید

استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط به محتوا می تواند تا دو برابر بازدید پیجتان را افزایش دهد، هشتگ های مناسب پیج تان را بدست آورید.
ابزار جدید

پیج اینستاگرام تان را با استفاده از این ابزار آنالیز و تحلیل کنید

اگر پیشرفت پیج تان برای شما مهم است باید اطلاعات آماری دقیقی از روند رشد آن داشته باشید، با این ابزار اطلاعات شگرفی بدست آورید
ابزار جدید

آکادمی کسب و کار اینترنتی سئوسیگ

هرگونه کپی برداری از محتوای آکادمی سئوسیگ غیر قانونی است.
طراحی و پیاده سازی توسط آکادمی سئوسیگ

تهران - 1400 ©